Sauna na podczerwień: korzyści dla organizmu i kryteria wpływające na koszty

Pierwszy prototyp kabiny na podczerwień pojawił się w Japonii w latach 60-tych XX wieku, ale wtedy był to tylko grzejnik. W 1979 roku Amerykanie wynaleźli pełnoprawną kabinę, która była przeznaczona do leczenia chorób skóry.

Nowoczesne urządzenie to kompaktowe pudełko z wbudowanymi elementami grzewczymi ze światłem podczerwonym (jest całkowicie bezpieczne dla organizmu). Fale upałów (ich średnia długość wynosi od 7 do 14 mikronów) wnikają w ciało na głębokość do 5 cm, dla porównania w zwykłej saunie fińskiej ciepło przenika na głębokość około 0,5 cm Różnica jest zauważalna!

W efekcie przy intensywniejszej penetracji promieni cieplnych (bez szkodliwego promieniowania ultrafioletowego) następuje aktywniejsze pocenie się. Objętość wydalania szkodliwych substancji z organizmu jest imponująca. Średnio podczas wizyty w takiej kabinie około 20% toksyn, kwasów, toksyn, tłuszczu, cholesterolu opuszcza organizm, a podczas wizyty w fińskiej łaźni parowej – około 5% wszystkich tych samych elementów.

Średnia temperatura w kąpieli na podczerwień wynosi od 45 do 65 stopni, co mieści się w zakresie wskaźników komfortowych dla organizmu.

Nie bez znaczenia są również odczucia podczas wizyty w saunie na podczerwień. Miękkie, otulające ciepło i dyskretne ciepło bez „duszenia”. Przez cały czas przebywania w kabinie osoba stopniowo się rozgrzewa. Mimo obfitego pocenia się nie ma poczucia, że ​​organizm pracuje „na zużycie”. Wilgoć wypływa równomiernie.

Średnia temperatura w łaźni na podczerwień wynosi od 45 do 65 stopni.
Średnia temperatura w łaźni na podczerwień wynosi od 45 do 65 stopni.

Średni czas spędzony w kabinie na podczerwień to do 30 minut. Pierwsze kilka sesji może trwać do 10-15 minut ze stopniowym wzrostem czasu i temperatury.

I ogólnie warto wyjść od własnych odczuć. Zrób kilka krótkich wizyt, jak w klasycznej łaźni, niż jedną długą. Zawsze możesz skonsultować się ze specjalistą od sauny na podczerwień, który ma obowiązek towarzyszyć klientowi od początku do końca zabiegu.

Sauna na podczerwień – mówimy o korzyściach i szkodach

Główne zalety kąpieli IR:

  1. Ogrzewanie wysokiej jakości. Ciepło przenika przez skórę głęboko do narządów, układów ludzkiego ciała, kości i stawów.
  2. Przyspieszenie metabolizmu. Aktywacja metabolizmu to uwolnienie z organizmu szkodliwych toksyn, toksyn, nadmiaru wilgoci i tłuszczu. Ten „balast” kumuluje się nawet u osób prowadzących stosunkowo zdrowy tryb życia. A warto się go pozbyć prawidłowo i regularnie!
  3. Ciało „oddycha”. Zabieg aktywuje krążenie krwi, jednocześnie narządy i układy zostają wzbogacone w tlen. W związku z tym aktywowane są wszystkie kluczowe procesy w ciele. A to z pewnością wpływa na samopoczucie! Po sesji osoba odczuwa potężny przypływ siły i energii!
  4. Efektywny trening bez aktywności fizycznej. Przydatną sauną na podczerwień jest to, że ciało zachowuje się jak podczas wzmożonego treningu sportowego. Aktywuje się praca serca i naczyń krwionośnych, wzmacniają się ściany naczyń krwionośnych, poprawia się przepływ limfy. Średnio pół godziny w kabinie na podczerwień wykonanej z drewna zużywa tyle samo energii, co 10-minutowy bieg po torze.
  5. Kosmetologia w przystępnej cenie. Zwiedzanie kabiny ze światłem podczerwonym przypomina wizytę u kosmetyczki. Tylko tutaj to nie ręce lekarza już pracują, ale użyteczne światło. Ekspozycja na promienie cieplne ma pozytywny wpływ na stan skóry: pory są oczyszczone, proces wydzielania sebum zostaje znormalizowany, objawy łuszczycy i egzemy są zredukowane (sauna na podczerwień była pierwotnie przeznaczona w Japonii do zwalczania dolegliwości skórnych).
    Ekspozycja na promienie cieplne ma pozytywny wpływ na stan skóry: pory są oczyszczone, proces produkcji sebum zostaje znormalizowany.
    Ekspozycja na promienie cieplne ma pozytywny wpływ na stan skóry: pory są oczyszczone, proces produkcji sebum zostaje znormalizowany.
READ
Organizacja regałów w spiżarni: 15 pomysłów funkcjonalnych

Zalety sauny na podczerwień w porównaniu z sauną fińską:

  • Efektywność. Szybkie przygotowanie – około pięciu minut. Czas trwania zabiegu od momentu przebrania się do wzięcia prysznica to około 40 minut. Usługa w wielu salonach nazywana jest „procedurą przerwy na lunch”.
  • Mobilność kabiny. Można go zainstalować w mieszkaniu, domu, wiejskim domu, a nawet w biurze. Do podłączenia potrzebne jest zwykłe gniazdko 220 V i minimalna powierzchnia.
  • Dostępność. Sauny na podczerwień instalowane są w kompleksach sportowych, ośrodkach SPA, salonach kosmetycznych, a nawet kosmetologicznych. W Petersburgu taką usługę łatwo znaleźć w prawie każdym obszarze. Oto najbardziej kompletna lista łaźni parowych na podczerwień, gotowych na przyjęcie gości w dogodnym dla Ciebie czasie.
  • Częstotliwość wizyt. W przeciwieństwie do klasycznej sauny, do sauny na podczerwień można chodzić nawet co drugi dzień. Zwłaszcza, gdy trzeba szybko zrzucić zbędne kilogramy przed ważnym wydarzeniem lub wyjazdem.

Jeśli mówimy o niebezpieczeństwach kąpieli na podczerwień, lepiej użyć terminu „niuanse wizyty w saunie na podczerwień”. Procedura, która ma tak silne działanie terapeutyczne i regenerujące, sama w sobie nie może być szkodliwa.

Ważne jest przestrzeganie zasad dotyczących czasu spędzanego w takiej saunie. Czas trwania wizyty to nie więcej niż pół godziny!

Nie należy chodzić na zabieg, jeśli źle się poczujesz: są oznaki przeziębienia, a tym bardziej, jeśli temperatura jest podwyższona. Taki stres dla naczyń krwionośnych, serca i odporności jest bezużyteczny! Nie musisz też iść do budki, jeśli czujesz się spragniony lub głodny. Mała przekąska na 40 minut przed wizytą i uzupełnienie bilansu wodnego nie zaszkodzi. Jeśli poczujesz, że po kilku minutach przebywania w kabinie ciemnieją Ci oczy, odczuwasz drętwienie kończyn, zawroty głowy, przerwij sesję. Zdarza się. Może to po prostu nie jest twój sposób na uzdrowienie.

Przeciwwskazania do wizyty w saunie na podczerwień

  • Ciąża i pierwsze 1,5 miesiąca po porodzie;
  • Krytyczne dni dla kobiet;
  • Krwawienie
  • Choroby onkologiczne;
  • procesy zakaźne;
  • choroby wirusowe;
  • Choroby nerek i wątroby;
  • Procesy ropne;
  • Zaburzenia tarczycy;
  • Choroby serca i naczyń krwionośnych;
  • Choroby ginekologiczne;
  • Choroby skóry w ostrej fazie;
  • Oddzielne formy cukrzycy;
  • Gruźlica
  • Zatrucie alkoholem itp.

Ponadto, jeśli cierpisz na jakąkolwiek chorobę przewlekłą, skonsultuj się z lekarzem. Jeśli lekarz nie sprzeciwia się przebiegowi wizyty w łaźni na podczerwień, a po pierwszej wizycie czujesz się dobrze, to pewny znak.

READ
Kogo szukasz i kogo naprawdę potrzebujesz w związku według znaku zodiaku

To jest ważne! Sauna na podczerwień nie ma ograniczeń wiekowych. Mogą go odwiedzać zarówno dzieci, jak i osoby starsze. Najważniejsze jest, aby budować na własnym samopoczuciu w kokpicie.

Mity o falach podczerwonych

Promienie podczerwone nie mają nic wspólnego z promieniowaniem. Jest to całkowicie bezpieczne promieniowanie niejonizujące, które nie ma żadnego wpływu na tkanki, substancje, wodę, żywność itp. Ci, którzy wymyślili pewne podobieństwo między promieniami podczerwonymi a promieniowaniem, najprawdopodobniej nie mają banalnego pojęcia o świetle podczerwonym.

Również mikrofale kąpieli IR nie zmieniają struktury tkanek – chodzi o te komentarze, kiedy ludzie boją się, że po wizycie w saunie na ciele pozostaną oparzenia.

Również zasada działania mikrofal jest diametralnie inna niż tego samego promieniowania rentgenowskiego czy jonizującego.

Jednym słowem nie należy bać się kąpieli na podczerwień. O ile oczywiście nie masz bezpośrednich przeciwwskazań do jej odwiedzenia.

Jak odwiedzić saunę na podczerwień?

Przed wejściem kabina musi być włączona na 10-15 minut, aby zapewnić optymalną temperaturę wewnątrz.
Przed wejściem kabina musi być włączona na 10-15 minut, aby zapewnić optymalną temperaturę wewnątrz.

Przed wejściem kabina musi być włączona na 10-15 minut, aby zapewnić optymalną temperaturę wewnątrz.

Przed wejściem do kabiny należy usunąć całą biżuterię i makijaż. Saunę na podczerwień odwiedza się w jednorazowej bawełnianej bieliźnie, włosy schowane są pod płóciennym czepkiem. Wcześniej możesz wziąć ciepły prysznic, aby otworzyć pory. Pamiętaj, aby wypić szklankę (lub więcej) płynu, aby uniknąć odwodnienia. W trakcie przebywania w łaźni parowej możesz pić wodę.

Wewnątrz kabiny znajduje się specjalna ławka, na której można usiąść, dając poczucie absolutnego komfortu. Z biegiem czasu możesz wstać i trochę się poruszyć.

W ciągu pierwszych 8-10 minut nic „takiego” nie dzieje się z ciałem – po prostu czujesz otulające ciepło, ale potem powinieneś obficie się pocić.

Pierwsza sesja może trwać około 10 minut w temperaturze 45 stopni. Z biegiem czasu czas przebywania w budce można wydłużyć do 20 – 30 minut i dodać ciepło do 65 stopni.

To jest ważne! Jeśli nawet po kilku pierwszych seansach nie pociłeś się, nie oznacza to, że sauna na podczerwień jest nieskuteczna. Osoby z powolną potliwością mogą potrzebować pięciu, a nawet dziesięciu sesji, aby uzyskać widoczną ilość potu.

READ
20 pomysłów na projekt małego mieszkania w stylu japońskim

Podczas zabiegu warto stale wycierać wydzielany pot – w tym celu weź ze sobą do kabiny ręcznik.

Po wyjściu z wanny na podczerwień odpocznij jeszcze kilka minut w komfortowych warunkach, aby organizm „ostygł”. Pot może się też obficie wyróżniać – to norma. Pamiętaj, aby wziąć prysznic, aby zmyć pot z ciała.

Jak korzystać z sauny na podczerwień?

Kąpiel na podczerwień można odwiedzać na bieżąco, ale tutaj raczej nie liczy się częstotliwość, a regularność. Niech to będzie najpierw cykl 5 zabiegów w 10 dni, a następnie raz lub dwa razy w tygodniu w równych odstępach czasu niż natychmiast 10 zabiegów w 7 dni. Podczas kursu optymalna przerwa między wizytami w saunie na podczerwień wynosi 1 dzień.

Relaks w kabinie na podczerwień można połączyć z masażem, kąpielą w basenie, ceremonią parzenia herbaty itp. Wybór nalezy do ciebie!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: