Istnieją: 3 diety bez ograniczeń żywieniowych

Najskuteczniejsza dieta na szybkie odchudzanie: wybór najlepszych systemów i metod z opisami, zasadami, zaletami, możliwymi trudnościami i przeciwwskazaniami.

Najskuteczniejsza dieta na odchudzanie w domu

Decydując się na odchudzanie, kobiety przeglądają swoją dietę. Możliwości są dwie: zrównoważyć odżywianie i reżim ćwiczeń i przywrócić wagę do normy w trybie minus 0,5-2 kg tygodniowo lub szybko schudnąć na jednej z ekstremalnych, ale skutecznych diet. Która opcja najbardziej Ci się podoba? Wiele dziewczyn wybiera szybkie sposoby na odchudzanie, ponieważ chcą zobaczyć rezultaty już po kilku dniach!

Jednak szybkie i skuteczne diety mają wadę: wynik jest krótkoterminowy. Zgubione przez posty kilogramy wracają tak szybko, jak je opuszczały. Ponadto ekstremalne sposoby na odchudzanie są prawie jednorazowe. Pomagają zredukować wagę raz lub dwa razy. Ale z czasem przestają działać. Wynika to z faktu, że okresy ostrego deficytu kalorii są stresujące dla organizmu i stopniowo „uczy się” opierać mu. Dlatego coraz więcej dziewczyn preferuje nie ekstremalne metody odchudzania, ale zdrową zbilansowaną dietę, która gwarantuje długotrwałe rezultaty.

Ale czasami nadal trzeba szybko schudnąć: przed zawodami sportowymi, specjalnymi datami lub wydarzeniami. Lista wymagań dla niektórych zawodów wskazuje normy wagowe, a jeśli jesteś poza standardem, tylko szybka i skuteczna dieta może rozwiązać problem. Zebraliśmy najpopularniejsze diety, które pomagają pozbyć się 5-10 zbędnych kilogramów. Ale zachowaj rozsądną ostrożność! Poważne ograniczenia dietetyczne mogą mieć skutki uboczne.

maxresdefault.jpg

TOP 5 najskuteczniejszych diet

Najprostszym i najszybszym sposobem na zrzucenie kilku kilogramów w domu jest monodieta. Mają kilka wad: monotonia potraw, która powoduje niedobór witamin i pierwiastków śladowych, szybki powrót zgubionych kilogramów, konieczność konsultacji z lekarzem. A mimo to należą do najskuteczniejszych diet na ekspresowe odchudzanie.

istock_000069860819_large_0.jpg

Kim Protasowa

Nadaje się dla tych, którzy kochają warzywa i bez trudu radzą sobie bez mięsa. Dieta opracowana przez Protasova jest zaprojektowana na 5 tygodni. Opiera się na surowych warzywach z niewielkim dodatkiem produktów z kwaśnego mleka. Menu wygląda mniej więcej tak:

  • śniadanie: niesłodzona kawa, niskotłuszczowy jogurt, jabłko;
  • drugie śniadanie: ogórki z domowym serem;
  • obiad: herbata, jabłko, sałatka z tartym serem;
  • podwieczorek: marchew, sałata, jabłko;
  • kolacja: jajko na twardo, pomidory z zieleniną i kefirem.

Dieta dla leniwych

Czasami nie ma czasu na gotowanie i skomplikowane przepisy. Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją skuteczne diety, które nie wymagają kulinarnych rozkoszy. Główna zasada „leniwej” diety: przed jedzeniem należy wypić 2 szklanki czystej, ciepłej wody. Zdecydowanie tylko ciepło! Wniosek jest prosty: ciepła woda ugasi uczucie głodu, jednocześnie zapobiegając przejadaniu się.

W ramach tej metody, aby szybko schudnąć, musisz jeść trzy razy dziennie, praktycznie nie ma ograniczeń dotyczących produktów. Chociaż lepiej odmówić słodyczy, tłustych i smażonych potraw, a także alkoholu i napojów gazowanych.

maxresdefault.jpg

gryka

Dzięki tej monodiecie możesz schudnąć nawet 10 kg tygodniowo. Jednak kaszy gryczanej nie należy gotować, ale gotować na parze. Z tego powodu staje się nie tak smaczny, ale pomaga zredukować wagę. Najpierw opłucz płatki, zalej wrzątkiem i poczekaj, aż ziarna całkowicie pęcznieją. Zajmuje to dużo czasu, więc musisz gotować owsiankę na parze w 12 godzin. Najlepiej zrobić to wieczorem. Do kaszy gryczanej dodać trochę soli, przypraw, łyżkę sosu sojowego.

READ
Te nienawistne funty: 15 pseudodietetycznych produktów spożywczych, które zapobiegają utracie wagi

Otrzymaną ilość płatków podziel na 5 posiłków i zjedz w ciągu dnia. Ostatni posiłek powinien odbyć się nie później niż 5 godzin przed snem. Wypij szklankę wody pół godziny przed posiłkiem. Możesz także pić niesłodzoną zieloną herbatę. Ale nie powinieneś nadużywać tej skutecznej diety, w przeciwnym razie ryzykujesz „zarobienie” chorób przewodu żołądkowo-jelitowego.

RfUxxuSxhU.jpg

Dieta Dyukana

Jest to dieta białkowa, która opiera się na prawie całkowitym odrzuceniu węglowodanów. Pierre Ducan zapewniał, że tak można jeść cały czas, urozmaicając menu. A jednak dieta stworzona przez Dukana nie jest odpowiednia dla wszystkich, a tylko dla tych, którzy muszą schudnąć 10 kg i są gotowi czekać miesiąc lub dłużej na efekty.

Przejście na dietę bezwęglowodanową następuje w kilku etapach. Po pierwsze, całkowicie rezygnujesz z węglowodanów, zastępując je białkiem. Następnie zmieniaj warzywa i białko, stabilizując wagę. Wtedy można lekko wprowadzić do diety węglowodany, ale ich udział nadal nie powinien przekraczać 10% ogólnej liczby produktów.

Najprostsza dieta

Monodiety nie są odpowiednie dla wszystkich: mogą być trudne do zniesienia ze względu na monotonię diety, gwałtowne ograniczenie ilości węglowodanów i konieczność poszukiwania specjalnych pokarmów. Ale istnieją sposoby na zmniejszenie masy ciała bez wielu skomplikowanych warunków kulinarnych.

Nasze najlepsze diety

kefirnaya_dieta_dlya_pohudeniya_na_10_kg_za_nedelyu_dd_3.jpg

Dieta kefirowa

Jedną z najpopularniejszych opcji awaryjnego odchudzania jest monodieta kefirowa. Nie jest łatwo to wytrzymać, ale nie ma trudności z zaplanowaniem diety i harmonogramem posiłków. Najważniejsze jest to, że pijesz 1,5 litra kefiru dziennie, nawet jeśli jest tłusty, i to wszystko. Dzięki temu możesz schudnąć nawet do 5 kg tygodniowo. Jednak nie możesz siedzieć na jednym jogurcie dłużej niż 3-5 dni, w przeciwnym razie organizm zacznie cierpieć z powodu wyczerpania.

Tryb szybkiego odchudzania

Poważne ograniczenia żywieniowe są skuteczne na krótką metę. Dlatego siadając na jednym kefirze lub kaszy gryczanej, trzeba być przygotowanym na to, że utracone kilogramy szybko powrócą. Ale możesz przebudować własną dietę tak, aby zredukować wagę i ustalić ją na tym samym poziomie, plus minus 2 kg. Aby to zrobić, powinieneś jeść ułamkowo: nie w dużych porcjach trzy razy dziennie, ale w małych dawkach 5 razy. Będziesz także musiał zrezygnować ze wszystkich wysokokalorycznych potraw:

  • słodkie napoje gazowane;
  • alkohol;
  • desery;
  • smażone i pieczone ziemniaki;
  • tłuste czerwone mięso;
  • kiełbasy i kiełbasy;
  • płatki zbożowe, śniadania typu fast food;
  • fast food;
  • babeczki i inne wypieki z białej mąki pszennej.
READ
Gimnastyka przeciw cellulitowi na wewnętrzną stronę nóg

Podstawą diety powinny być świeże warzywa i owoce, chude ryby i białe mięso, zboża z wyjątkiem białego ryżu. Warto prowadzić dzienniczek żywieniowy, uwzględniający wszystkie posiłki, nawet te najmniejsze. Powinieneś również obliczyć dzienne spożycie kalorii dla swojej wagi i stylu życia, odjąć od tego 300-500 jednostek i trzymać się właśnie takiej zawartości kalorii.

wsi-imageoptim-produkty-ot-cellyulita.jpg

Skuteczne sposoby na odchudzanie

Oprócz tych metod awaryjnego odchudzania istnieją inne.

Dieta przez 5 dni skuteczna

„Drabina” – technika redukcji wagi o 3-8 kg w 5 dni. Opiera się na pięciu etapach żywienia, równych 5 dniom tygodnia:

  1. Dzień oczyszczenia: post z regularnym piciem czystej wody.
  2. Regenerujący: możesz jeść produkty mleczne.
  3. Energia: musisz zadowolić organizm glukozą za pomocą rodzynek, miodu i innych naturalnych produktów.
  4. Budowanie: na tym etapie spożywamy białko.
  5. Spalanie tłuszczu: potrzebują błonnika, który nasyca i zaspokaja uczucie głodu.

Najskuteczniejsza dieta na tydzień

Najłatwiejszym sposobem na zmniejszenie wagi w ciągu tygodnia jest dieta składająca się z jednej kaszy gryczanej i kefiru. Tak, okazuje się to monotonne, ale chudniesz do 5 kg. Kasza gryczana powinna być gotowana tak samo jak w przypadku metody gryczanej: na parze, nie gotowana. Pijemy do 1,5 litra niskotłuszczowego kefiru dziennie.

bf08116ed35b26b63f8923c7932703e2.jpg

Skuteczna dieta na 10 dni

Esencja super diety na odchudzanie: w ciągu jednego dnia możesz zjeść tylko jeden produkt w ilości do 1 kg. Utrata wagi trwa do 10 dni, dzięki czemu można zredukować około 8 kg. Jednak lekarze ostrzegają, że choć ta metoda pomaga zredukować wagę, to nie jest bezpieczna dla zdrowia. Dlatego przy pierwszych oznakach złego samopoczucia należy skonsultować się z lekarzem. Aby uniknąć złego samopoczucia, przestrzegaj tych zasad:

  • wybieraj produkty naturalne;
  • wyklucz z diety tłuste, słodkie, wędzone, czerwone mięso, alkohol;
  • ułóż harmonogram posiłków i trzymaj się go;
  • zmniejsz ilość soli spożywanej z jedzeniem.

Opcje żywności odpowiednie dla tej metody odchudzania: gotowane ziemniaki, świeża kapusta, gotowane buraki, surowa marchewka. Polecamy również świeże ogórki, jabłka i gotowany ryż. Możesz zorganizować dni “kefirowe” i “mleczne”.

Możesz także spróbować diety wegetariańskiej. To bezpieczniejsza opcja, ale schudniesz nawet do 3 kg. Istotą metody jest spożywanie tylko warzyw i owoców, odmawianie wszelkich innych potraw, w tym serów, jajek i mleka.

Fitness_Brzuch_Białe_tło_Miarka_520581_3840x2160.jpg

Dieta przez 2 tygodnie skuteczna

W czternaście minut możesz spróbować ekstremalnego sposobu na schudnięcie, czyli prawie całkowitego zrezygnowania z jedzenia. Musisz jeść bardzo mało zdrowej żywności, aby nie było uczucia sytości. Ciągle będziesz odczuwać głód, w pierwszym tygodniu postu schudniesz główne kilogramy, potem tempo odchudzania zwolni.

Jednak ta dieta nie jest odpowiednia, delikatnie mówiąc, dla każdego. Post jest stresujący dla organizmu, a dwa tygodnie niedożywienia niosą ze sobą całą masę skutków ubocznych. Dlatego polecamy mniej drastyczny sposób na normalizację masy ciała: znaną już dietę jednego produktu na jeden dzień. Można go rozciągać przez 14 dni, co najważniejsze, nie zapomnij pić do 2 litrów wody dziennie i alternatywnych pokarmów.

READ
2 najskuteczniejsze przepisy na napoje imbirowe na intensywne spalanie tłuszczu

Dieta skuteczna na odchudzanie przez miesiąc: jadłospis

Serwis BeFit oferuje gotową tygodniową dietę oraz menu zdrowych produktów pomagających znormalizować wagę. Opracowaliśmy zbilansowaną i smaczną dietę, dzięki której nie tylko schudniesz, ale również będziesz cieszyć się zdrowym i apetycznym jedzeniem. Efekt będzie lepszy, jeśli połączysz zdrową dietę z aktywnością fizyczną.

395379.jpg

Najskuteczniejsze diety odchudzające

Istnieją trzy rodzaje sposobów redukcji masy ciała: twardy, oczyszczający i oszczędzający. Radzimy nie uciekać się do ostrych metod, chyba że jest to absolutnie konieczne, ponieważ mają one wiele skutków ubocznych. Ale jeśli chcesz pilnie schudnąć, możesz wypróbować tę opcję: całkowite odrzucenie wysokokalorycznych pokarmów i przejście na dietę niskokaloryczną. Maksymalne dzienne spożycie kalorii to 1300 kalorii. Aby uniknąć ciągłego uczucia głodu, musisz podzielić jedzenie na 7-8 posiłków.

Bardziej delikatna opcja: metoda oczyszczania, która polega na odrzuceniu produktów zwierzęcych, a także smażonych, tłustych i wędzonych potraw. Należy je zastąpić warzywami, owocami, zbożami, niskotłuszczowymi produktami mlecznymi. Ale w tym przypadku ważne jest, aby jeść małe porcje 5 razy dziennie.

Dieta oszczędzająca jest najłatwiejsza do tolerowania, ma na celu utratę wagi w ciągu miesiąca. Nie ma ścisłych ograniczeń, ale należy całkowicie wykluczyć produkty wysokokaloryczne, fast food, desery, babeczki, napoje słodkie i gazowane. Odmawiamy również tłustych, smażonych, wędzonych. Zamiast tego jemy czarny i bezdrożdżowy chleb, trochę nieświeżych, niesłodzonych bułeczek, masło, seler, mleko, warzywa i owoce. Możesz także jeść zboża, rośliny strączkowe, chude mięso i ryby. Pijemy zieloną herbatę, kefir, soki owocowe. Ale nie z paczek, ale wyciśniętych własnymi rękami!

Sekrety łatwej diety

Aby schudnąć, ważne jest, aby zachować motywację: pamiętaj o swoim celu. Postaraj się również, aby ten okres był przyjemny: nie zamykaj się, nie komunikuj się, chodź na świeżym powietrzu, uprawiaj sport. Nie zapomnij pić co najmniej 2 litrów czystej wody mineralnej dziennie, jedz małymi porcjami, a wtedy dieta będzie łatwiejsza do zaakceptowania.

naprawionow_duży_4x.jpg

Recenzje i wyniki tych, którzy schudli

Dietę od BeFit przetestowało wiele dziewczyn. Ich doświadczenie potwierdza: przejście na zbilansowaną dietę to bezpośrednia droga do wysportowanej, pięknej sylwetki!

Recenzje lekarzy i specjalistów

Lekarze przypominają: zdrowe tempo utraty wagi to 0,5-1 kg na tydzień. Można schudnąć o 2 kg tygodniowo bez konsekwencji dla narządów wewnętrznych, ale szybsze tempo to stres dla organizmu. Nie mija bez śladu, powodując zaburzenia endokrynologiczne i choroby przewodu pokarmowego. Ponadto, będąc unoszonym przez surowe diety, możesz wpaść w pułapkę zaburzeń odżywiania. Może się wyrażać zarówno w kompulsywnym objadaniu się, jak i w obawie przed zjedzeniem czegoś szkodliwego.

Dlatego lekarze radzą nie głodować, ale zbilansować dietę tak, aby organizm otrzymywał wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Jeśli chcesz schudnąć, deficyt kalorii powinien być niewielki. Badania wykazały, że zmniejszenie diety o nie więcej niż 25% kalorii z obecnej porcji jest bezpieczne.

READ
Czym jest chirurgia plastyczna i kiedy wymagana jest plastyka brzucha?

Czy podczas wspólnego lunchu z koleżanką pozwolisz sobie na jedną miskę zupy jarzynowej i filiżankę zielonej herbaty, podczas gdy ona zjada pierwszą, drugą, wypija wszystko koktajlem mlecznym, nie odmawia deseru i jednocześnie wygląda szykownie ? Nie zdziw się, jeśli powiemy, że jest na diecie!

Wszyscy jesteśmy różni i to jest fakt. Masz tendencję do nadwagi, twoja siostra ma duże kości, a sąsiad ma asteniczną budowę ciała. A każdy z Was potrzebuje własnego, indywidualnego podejścia do żywienia, a diety są niestety uniwersalne. I to jest ich duża wada.

Dlatego dietetycy pracujący nad dietami światowych celebrytów opracowali specjalną „inteligentną” dietę, a raczej zasady żywieniowe, które możesz dostosować dla siebie. A co najważniejsze, nie ma ograniczeń. A więc uwaga! Teraz zdradzimy sekrety harmonii Anne Hathaway, Jennifer Aniston i innych hollywoodzkich piękności. Pamiętać!

„Mądra Dieta” dla mądrych ludzi

Główną zasadą „inteligentnej” diety jest: jedz co chcesz, ale.

  • pamiętaj, że normalna porcja jedzenia nie powinna ważyć więcej niż 250 gramów. I nie mówimy o kaloriach, ale o objętości i wadze, które żołądek zdrowej osoby jest w stanie strawić bez rozciągania;
  • nigdy, słyszysz, nigdy nie łącz węglowodanów z białkami! I nie zapominaj, że tłuszcze są bardzo ważne;
  • Nie myl głodu z przyzwyczajeniem. Czy naprawdę jesteś teraz głodny? A może po prostu byłeś zdenerwowany? Twój apetyt może być spowodowany stresem. Zróbmy tak: pijesz szklankę wody, odczekasz 15 minut i wtedy zrozumiesz, czy naprawdę chcesz jeść. Jeśli głód był fałszywy, chęć jedzenia znacznie się zmniejszy lub całkowicie zniknie;
  • jedz ostrożnie. Nie spiesz się nigdzie (nawet jeśli musisz gdzieś pilnie biec). Każdy posiłek powinien trwać co najmniej 20 minut;
  • jedz co pół godziny. A jeśli jest to dla ciebie tak samo niemożliwe, jak odmawianie pysznego jedzenia w nocy, po prostu sporządź harmonogram żywienia, przestrzegając tylko dwóch warunków: musisz jeść tak często, jak to możliwe i ściśle w regularnych odstępach czasu. Oznacza to, że 4 razy co 3 godziny lub 3 razy co 4 godziny – lepiej niż 3 razy co godzinę, a następnie raz na 5 godzin;
  • Obserwuj bilans tłuszczów, białek i węglowodanów. Na 1 gram białka powinien przypadać 1 gram tłuszczu i 3 gramy węglowodanów.

Gość znad Morza Śródziemnego

Czy widziałeś kiedyś pulchnych Włochów lub pulchne Greczynki? nie sądzę. Sekret ich harmonii tkwi w systemie żywienia. Poznaj zatem kolejną dietę prosto z basenu Morza Śródziemnego! Naszym zdaniem jest idealna pod każdym względem. Nie ma produktów zabronionych, ale jest rezultat. Najważniejsze, że produkty wchodzące w skład menu kuchni śródziemnomorskiej wspomagają układ krążenia i metabolizm, obniżają poziom cholesterolu, a także pomagają zachować dobrą kondycję. Więc zaopatrz się w czerwone wino i oliwę z oliwek! Aby nie zaśmiecać głowy zbędnymi informacjami, przedstawiliśmy dietę śródziemnomorską w formie piramidy.

READ
Niesamowite! Fantastyczny cudowny napój!

Oliwa z oliwek jest sercem piramidy żywieniowej. Śmiało dodawaj ją do sałatek i przekąsek oraz używaj podczas smażenia. Produkty pełnoziarniste (ryż, bulgur, proso i inne zboża, makaron z pszenicy durum, pieczywo pełnoziarniste) znajdują się na dole, następnie owoce i warzywa, następnie nasiona, orzechy, suszone owoce, produkty mleczne i sery o niskiej zawartości tłuszczu, takie jak ser feta, feta lub halloumi. Te produkty można jeść codziennie. Ale nie daj się ponieść emocjom! We wszystkim trzeba znać miarę. Możesz także zafundować sobie ryby morskie – od jednego do sześciu razy w tygodniu, niskotłuszczowy drób, ziemniaki i jajka. Ale czerwonego mięsa nie należy nadużywać, dlatego umieściliśmy je na szczycie piramidy. W końcu im wyższa pozycja, tym mniejsze powinno być zużycie.

Droga do tłuszczu!

Czy naprawdę chcesz schudnąć, ale po prostu nie możesz zrezygnować z tłustych potraw? Wtedy kolejna dieta jest właśnie dla Ciebie! Jeśli wiele osób nazywa dietę śródziemnomorską najłatwiejszą, to dieta ketonowa, wręcz przeciwnie, jest najbardziej zagmatwana. Przygotuj się więc na „pocenie”, a raczej „liczenie”. Aby osiągnąć wyniki z tym systemem żywienia, potrzebujesz prawdziwej dyscypliny. Na etapie wchodzenia w dietę ketonową Twoja dieta powinna zawierać około 80% zdrowych tłuszczów, 10% białka i 10% węglowodanów. Wszystko jest poważne!

Tak więc dla dobrego zdrowia delektuj się ulubionymi orzechami, śmietaną, rybami, obficie dodaj awokado do sałatki, dopraw oliwą z oliwek i nie zapomnij o kawałku świeżego ekologicznego smalcu. Węglowodany w diecie również nie przeszkadzają: zieleniny, ogórki, cukinia i jagody krzewiaste takie jak maliny, jagody, agrest, porzeczki – wszystko z umiarem. Udowodniono, że osoby „siedzące” na diecie ketogenicznej poprawiają ogólne samopoczucie i nastrój emocjonalny, a mózg zaczyna pracować w zawrotnym tempie. A dzięki temu systemowi żywienia możesz pokonać nieodparte pragnienie słodyczy. Przecież wiemy, że to nie, nie i pojawi się w najbardziej nieodpowiednim momencie. Uczucie sytości z dużej ilości tłuszczu pokona twoją ulotną chęć zjedzenia batonika. I nawet jeśli nie możesz zrezygnować ze zwykłego spożycia kalorii, waga będzie powoli, ale nadal znikać. A jeśli nadal trzymasz się razem i ograniczasz apetyt, ten system odżywiania z pewnością pomoże Ci zrzucić całą nadwagę. Aby jednak dieta ketonowa nie wydawała się panaceum na wszystkie choroby, dodajemy, że warto na niej siedzieć tylko ze względów medycznych i pod ścisłym nadzorem lekarza.

A co najważniejsze – pamiętaj, że jedna dieta na odchudzanie to za mało. Nie bądź leniwy, uprawiaj sport, bo ruch to życie. Aktywny tryb życia połączony z dobrze zbilansowaną dietą to jedyny pewny sposób na zachowanie szczupłej sylwetki, sprawnej i co najważniejsze zdrowej!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: