Błędy w projektowaniu wnętrz sypialni i jak je naprawić

Najczęstsze błędy przy urządzaniu sypialni Wygoda w sypialni to jedno, ale najważniejsze, by była zgodna z zasadami, które pozwolą na komfortowy sen. Człowiek spędza jedną trzecią swojego życia w łóżku. Tymczasem wielu często nieświadomie łamie te zasady.

Jakie błędy popełniane są najczęściej?

1. Niewłaściwy materac

Przez lata panowała opinia, że ​​najlepsze materace są twarde jak deski. Tymczasem dobry materac powinien być sprężysty i dopasowywać się do kształtu ciała, tj. nie za twardy i nie za miękki.

Jak sprawdzić?

– Na dobrym materacu kręgosłup osoby leżącej na boku powinien być prosty;

– gdy osoba leży na plecach, powierzchnia materaca powinna odzwierciedlać kształt kręgosłupa.

Materac należy dobrać do masy ciała – im lżejszy, tym materac powinien być bardziej miękki. Najlepsze materace wykonane są z naturalnych materiałów, o gładkiej powierzchni bez rowków i ozdobnych pikowanych tkanin.

2. Łóżko za niskie

Materac nie powinien leżeć bezpośrednio na podłodze. W ten sposób możesz odmówić szafki na pościel, a co najważniejsze, wstawanie będzie niewygodne. Materac lub sofa powinny znajdować się co najmniej 40-45 cm od podłogi. Co ważniejsze, materac leżący na podłodze szybciej się brudzi, a często pościel „wyciera” podłogę, co jest niezdrowe. Co więcej, komfort snu zmienia się, gdy osoba jest nieco wyższa.

3. Brak dostępu do łóżka

Nie stawiaj łóżka w rogu pokoju. Nie działa w sypialni dwuosobowej – jedna osoba może przeszkadzać drugiej, próbując dostać się na ich miejsce. Warto zapewnić dostęp do łóżka z obu stron. Jeśli nie jest to możliwe, a z jednej strony powinien przylegać do ściany. Ale ściana jest szybko wymazana i narażona na brud.

4. Stolik nocny

stolik nocny

To mały mebel, ale jest bardzo potrzebny. To nie musi być szafka. Wystarczy mieć miejsce, w którym można postawić szklankę wody, budzik, odłożyć książkę. Zamiast klasycznego stołu lub szafki może to być stos gazet.

5. Niewłaściwe kolory

W salonie czy kuchni można zastosować niemal dowolny kolor, w zależności od osobistych upodobań. Jednak w sypialni należy zastanowić się, jak kolory wpływają na człowieka. Błyskotliwe, nasycone i jasne kolory będą niepotrzebnie pobudzać. Tutaj musisz wybrać neutralny lub kojący kolor. Najlepsze będą wszystkie jasne odcienie, szare, zimne, które ułożą Cię do snu. Jeśli wybierzesz ciemne kolory, powinny być neutralne.

READ
10 najlepszych sposobów radzenia sobie z zanieczyszczeniem

6. Za dużo rzeczy

Zakładając, że sypialnia, najbardziej prywatna część domu, jest przeznaczona wyłącznie dla właścicieli domów, nie można w niej zaśmiecać. Dodatkowa szafa, deska do prasowania, duża walizka w rogu to często codzienność. Tymczasem poza miejscem do spania, szafką nocną, dużym lustrem i szafą nic więcej w sypialni nie jest potrzebne. Zbyt wiele rzeczy utrudnia odpoczynek i relaks.

7. Złe oświetlenie

Złe oświetlenie

Szczególnie ważne jest odpowiednie oświetlenie w sypialni. Powinna być stonowana wieczorem, być może dająca dobre światło do czytania i pobudzająca rano. Dlatego zaleca się, aby w sypialni była jedna wspólna lampa z kilkoma żarówkami, które nie muszą być włączane wszystkie na raz. Nie bez znaczenia są również lampki nocne po każdej stronie łóżka. Osobom starszym zaleca się również używanie lampy podłogowej z fotokomórką, aby ułatwić im dostanie się do łazienki w nocy.

8. Nieprawidłowy rozmiar łóżka!

To jest coś, o czym powinni pamiętać wysocy ludzie. Łatwo obliczyć, jak duże łóżko byłoby lepsze: jego długość powinna być o około 20 cm większa niż wzrost osoby. Szerokość wynosi co najmniej 70 cm na osobę w łóżku podwójnym i 80 cm w łóżku pojedynczym.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: