8 złych kombinacji jedzenia, które zapobiegają utracie wagi

Jeden z najlepszych szefów kuchni na świecie, badacz kulinarny James Briskion, jest przekonany, że połączenie produktów w danie lub posiłku to prawdziwa sztuka. Należy wziąć pod uwagę zbliżoną budowę chemiczną składników, połączenie aromatów i harmonijną estetykę.

Czasami metodą prób i błędów znajdujemy idealne kombinacje, ale często łączymy produkty według sprawdzonych receptur. Ale jak bardzo są przydatne?

James Briskion odkrył 8 kombinacji pokarmowych, które mogą uniemożliwić optymalne funkcjonowanie organizmu, a niektóre z nich mogą nawet powodować problemy zdrowotne.

Bułka + sok pomarańczowy

Są śniadania, które zamiast napełniać energią i poprawiać nastrój, powodują całkowite wyczerpanie. Na przykład bułka i szklanka soku pomarańczowego. W tej kombinacji nie ma białka, ale jest spora dawka węglowodanów, a w wyniku stosowania tej kombinacji wzrasta poziom cukru we krwi.

Mięso + ser

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że topiony ser bardzo dobrze komponuje się z soczystym mięsem, jednak taki duet trudno nazwać „zdrowym”.

Zawarty w nich fosfor i cynk nie są kompatybilne. Cynk pod wpływem fosforu po prostu nie jest w stanie się przyswoić.

Wskazówka: Staraj się nie mieszać sera i mięsa w tym samym naczyniu. Na przykład mięso bardzo dobrze łączy się z czerwoną papryką i kapustą, ponieważ zawarta w nich witamina C pomaga przyswajać żelazo.

Jajka + ryby

Taka znajoma kombinacja jaj i ryb jest również niepożądana. Bogactwo rybiej witaminy B7 zostaje całkowicie zneutralizowane pod wpływem kombinacji jajko-ryba.

Wskazówka: Do ryb najlepiej podawać zieloną sałatę lub szpinak. Są bogate w mangan i są bardzo pomocne w trawieniu jodu znajdującego się w rybach.

błonnik + szpinak

Według Jamesa Briscione jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi, gdy myślą, że dobrze się odżywiają, jest łączenie zbóż i warzyw. Problem polega na tym, że zawartość zbóż w połączeniu z kwasem szczawiowym w warzywach blokuje spożycie wapnia.

Rada. Najlepiej jeść szpinak co najmniej dwie godziny przed spożyciem pokarmów zawierających błonnik. Pozwala to organizmowi zmaksymalizować korzystne właściwości bogatego w wapń szpinaku.

Herbata + ciasto drożdżowe

Picie herbaty z rogalikami lub bajglami może prowadzić do dyskomfortu. Herbata zawiera również garbniki, które zakłócają wchłanianie witamin i minerałów, takich jak żelazo i witamina B1, które ostatecznie utrzymują układ nerwowy w dobrej kondycji.

READ
Monodieta białkowa: fenomenalny wynik - minus 2 kilogramy w 1 dzień!

Rada. Napoje bogate w garbniki i kofeinę najlepiej pić po upływie godziny od jedzenia.

Jogurt + kiwi

Dietetycy nie są pewni, czy to dobre połączenie. Enzymy zawarte w kiwi mogą przyspieszać rozkład białek mleka. Z tego powodu smak mleka i przetworów mlecznych staje się gorzki. Oczywiście, jeśli używasz naturalnych produktów mlecznych.

Wskazówka: Do jogurtu lepiej dodać jagody i owoce sezonowe.

Melon + mleko

Niebezpiecznie jest łączyć melon z innymi produktami, zwłaszcza produktami mlecznymi. Ta kombinacja jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na „niestrawność”.

Wskazówka: Melon nie jest kompatybilny z żadnym produktem. Jedz między posiłkami. Pożądane jest, aby odstęp wynosił więcej niż dwie godziny.

Wino + ciasto

Wino nie pasuje do deserów. Alkohol wpływa na poziom cukru we krwi i zwiększa produkcję insuliny, w wyniku czego cukier zawarty w torcie lub cieście zamienia się w tłuszcz.

Witryna zawiera podstawowe informacje. Odpowiednie rozpoznanie i leczenie choroby jest możliwe pod nadzorem sumiennego lekarza. Wszystkie leki mają przeciwwskazania. Musisz skonsultować się ze specjalistą, a także szczegółowe przestudiowanie instrukcji!

Czy uważasz, że jesz tak poprawnie, jak to możliwe, jedząc duże ilości owoców i warzyw, odmawiając sobie tłustych smażonych potraw i oddając się ciastom tylko w święta?

Okazuje się nie wystarczy włączyć do diety zdrowej żywności, trzeba też zastanowić się, czy są one ze sobą łączone. W przeciwnym razie możesz zakłócić metabolizm, wywołać zgagę, wzdęcia.

Powiemy Ci o najbardziej szkodliwych kombinacjach przydatnych produktów. Zdziwiłbyś się, jak bardzo nie łączymy tak naprawdę codziennej diety wielu z nas!

Owoce i wszelkie inne produkty

dziewczyna i owoc

Czy po głównym posiłku jesz owoce na deser? Kochasz koktajle mleczne? Będziemy musieli zrezygnować z tych kulinarnych upodobań! Czemu?

Owoce są trawione dość szybko (w ciągu 20-30 minut) w przeciwieństwie do innych pokarmów. (szczególnie w przypadku tłustych potraw). W efekcie cukry proste zawarte w owocach zaczynają stagnować i fermentować, co prowadzi nie tylko do wzdęć i ciężkości w żołądku, ale także do uszkodzenia ścian przewodu pokarmowego. A to może wywołać perforację jelita, która przy przedwczesnej diagnozie i braku leczenia często prowadzi do śmierci.

Dietetycy zalecają spożywanie owoców:

  • rano, aby rozpocząć procesy trawienne;
  • pół godziny – godzinę przed posiłkiem lub między głównymi posiłkami, przy czym należy pamiętać, że zboża trawi się około trzech godzin, natomiast dania mięsne około 4-5 godzin.
READ
Jedz i schudnij! ”: Skuteczna dieta bez węglowodanów zbliży Cię do idealnej sylwetki

Węglowodany skrobiowe i mięso

Ziemniak z mięsem

Ziemniaki z mięsem, pachnący pilaw z przyprawami to ulubione dania wielu, które nasz organizm dość ciężko toleruje.

Założyciel teorii oddzielnego odżywiania i amerykański dietetyk Herbert Shelton w swojej książce „Zasady oddzielnego odżywiania” pisze, że różne enzymy żołądkowe są niezbędne do pełnego trawienia pokarmów białkowych i węglowodanowych. Kwas solny jest wytwarzany przez organizm do trawienia białka, a zasady do trawienia węglowodanów.

Jeśli zjedliśmy węglowodany skrobiowe i mięso w jednym posiłku, proces trawienia pokarmu i przyswajania białek i węglowodanów ulega spowolnieniu, fermentacja zaczyna się w jelitach, co ostatecznie przeciąża układ pokarmowy, powodując wzdęcia i skurcze żołądka. Ale głównym niebezpieczeństwem łączenia białek i węglowodanów skrobiowych, według Sheltona, jest wzrost poziomu insuliny we krwi.

Czym więc można jeść mięso, a czego nie?

Nie zaleca się łączenia spożycia mięsa z ziemniakami, pieczywem, groszkiem, ryżem, kaszą jaglaną, soczewicą, ciecierzycą, kalafiorem.

Lepiej jest uzupełnić danie mięsne sałatką warzywną, szparagami, zielonymi liśćmi.

Jednocześnie Shelton ma wielu przeciwników, którzy uważają, że w praktyce realizacja jego teorii jest niezwykle problematyczna, ponieważ wiele produktów zawiera jednocześnie zarówno białka, jak i węglowodany (ten sam ziemniak zawiera oprócz węglowodanów białko).

To, czy przestrzegać zasad oddzielnego żywienia, należy wyłącznie do Ciebie!

Subskrybuj kanał wideo dotyczący ochrony zdrowia

Jajka i bekon (kiełbasa)

Boczek z jajecznicą

Jajka sadzone z boczkiem to pyszne, ale niezbyt zdrowe śniadanie, ponieważ zawiera dużą ilość białka zwierzęcego, którego przyswojenie organizm poświęca sporo wysiłku, marnując energię, która mogłaby zapewnić nam wigor na długi czas.

Ale to nie jest najgorsza szkoda jajecznicy z bekonem!

Docent Susanna Larsson wraz z grupą szwedzkich naukowców z Instytutu Karolinska w Sztokholmie, analizując 11 badań, doszła do następujących wniosków: Spożywanie 100 g smażonego boczku dziennie zwiększa ryzyko zachorowania na raka trzustki o 38%.

A biorąc pod uwagę, że śmiertelność z powodu tego typu raka jest bardzo wysoka, lepiej zrobić wszystko, co możliwe i niemożliwe, aby zminimalizować ryzyko zachorowania!

Mięso i sery

Mięso i sery

Soczyste mięso pieczone pod chrupiącą skórką serową to częsty gość na naszych stołach. Ale czy ta kombinacja jest przydatna?

Ser jest bogaty w fosfor, a mięso jest bogate w cynk. Oddzielnie produkty te są bardzo przydatne i niezbędne dla organizmu, ale gdy są stosowane razem, fosfor spowalnia całkowite wchłanianie cynku.

READ
TOP 10 najbardziej szkodliwych potraw, których nie możesz jeść w nocy

Ponadto ser z mięsem może wywoływać wzdęcia, zwłaszcza jeśli jest ich nadmierna ilość.

jajka i ryby

Jajka, ryby i ryż

Tego produktu nie należy spożywać w jednym posiłku z kilku powodów:

1. Białko jaja zawiera substancja awidyna, która neutralizuje korzyści biotyny (witamina B7), który jest bogaty w ryby (zwłaszcza jego tłuste odmiany).

2. Organizmowi trudno jest jednocześnie trawić i przyswajać dwa rodzaje białka zwierzęcego, który obfituje w niestrawność i ociężałość w żołądku.

Herbata Z Mlekiem

Herbata Z Mlekiem

Herbata z mlekiem to klasyk brytyjskiego gatunku, który od dawna migruje poza Wielką Brytanię.

Herbata (zwłaszcza zielona) jest bogata w przeciwutleniacze (w szczególności katechiny), które neutralizują działanie wolnych rodników, likwidują stany zapalne i wzmacniają naczynia krwionośne. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że zielona herbata jest przydatna w profilaktyce chorób układu krążenia i raka.

Ale! Dodając mleko do herbaty, neutralizujemy wszystkie dobroczynne właściwości herbaty. Kazeiny obecne w mleku zmniejszają stężenie katechin w herbacie. Z kolei kofeina zaburza wchłanianie wapnia z mleka.

Do takiego wniosku doszli niemieccy naukowcy, którzy opublikowali wyniki swojej pracy w European Heart Journal.

Dlatego naukowcy zalecają picie mleka i herbaty oddzielnie od siebie (do tego ostatniego można bezpiecznie dodać plasterek cytryny).

Kasza gryczana z mlekiem

Kasza gryczana z mlekiem

Czy spodziewałeś się takiego obrotu wydarzeń? Wszystko jest wyjaśnione bardzo prosto!

Przede wszystkim chcemy uzyskać wapń z mleka, a żelazo z kaszy gryczanej. I tu czeka nas rozczarowanie! Wapń zaburza wchłanianie żelaza. W efekcie otrzymujemy mniej obu pierwiastków śladowych.

Dietetycy zalecają spożywanie pokarmów bogatych w wapń na 2 godziny przed zjedzeniem posiłku o wysokiej zawartości żelaza.

I jeszcze jedno: zarówno kasza gryczana, jak i mleko nie są uważane za lekkie jedzenie, więc ich połączenie może prowadzić do nieprawidłowego działania przewodu pokarmowego, przeciwko któremu może wystąpić biegunka, wzdęcia i nudności.

Ale jeśli nie możesz żyć bez kaszy gryczanej z mlekiem, przypominającej beztroskie dzieciństwo, zafunduj sobie to danie raz w tygodniu! To na pewno nie sprawi, że poczujesz się gorzej!

Miód i gorące napoje

Herbata z miodem

W procesie obróbki cieplnej wiele produktów całkowicie lub częściowo traci swoje właściwości użytkowe. A miód niestety nie jest wyjątkiem.

Po podgrzaniu miodu do temperatury powyżej 40°C zmienia się jego skład chemiczny: fruktoza, białka i witaminy rozkładają się. Trochę, powstaje rakotwórczy hydroksymetylofurfural, który, gromadząc się w ciele, hamuje funkcjonowanie układu nerwowego, wywołuje zapalenie żołądka i poważne zatrucie.

READ
Jak pozbyć się tłuszczu z pleców: skuteczne ćwiczenia zdziałają cuda!

Dlatego dodaj miód do ciepłej herbaty!

Kawa i chleb żytni

Kawa i chleb żytni

Kawa z kanapką (najlepiej z chleba żytniego) – standardowe śniadanie lub przekąska w miejscu pracy.

Kawa orzeźwia, chleb nasyca węglowodanami, które zamieniają się w energię. Wszystko byłoby dobrze, ale kofeina zaburza wchłanianie witamin z grupy B znajdujących się w chlebie żytnim.

Takie śniadanie nie zaszkodzi, ale będzie z niego mniej korzyści, niż gdybyś jadł śniadanie z kanapką, a po półtorej godzinie wypił filiżankę aromatycznej kawy.

I pamiętaj, że kawa wypita na pusty żołądek zwiększa kwasowość, co zwiększa ryzyko zapalenia żołądka i wrzodów trawiennych, nie mówiąc już o zgadze i nudnościach.

Wypieki i soki owocowe

Kosze z dżemem

Jeśli nie możesz żyć bez słodkich wypieków, białego chleba z dżemem lub dżemem, jeśli pijesz to wszystko ze słodką herbatą lub szklanką soku owocowego, przygotuj się na to, że już wkrótce nie tylko zdobędziesz dodatkowe kilogramy, ale możesz również napotkać poważniejsze problemy.

Wszystkie te pokarmy są źródłem prostych (lub „szybkich”) węglowodanów, które są wchłaniane niemal natychmiast, powodując gwałtowny skok poziomu glukozy we krwi. Czujesz się pełny, jesteś pełen siły i energii. Ale bardzo szybko uczucie sytości zostaje zastąpione atakiem głodu, a energia – zmęczeniem. W efekcie sięgasz po kolejną bułkę, kanapkę czy batonik czekoladowy, przejadasz się i… przybierasz na wadze.

Jeśli z dnia na dzień podstawę diety stanowią węglowodany proste, trzustka, która produkuje insulinę do wchłaniania glukozy, zużywa się, co niekorzystnie wpływa nie tylko na organizm, ale także na stan psycho-emocjonalny: Stajesz się drażliwy, nerwowy.

Ale to nie wszystko! Kontynuując spożywanie dawek nasycających słodkich węglowodanów prostych, ty w ten sposób stworzyć warunki do rozwoju cukrzycy!

Najlepiej biały chleb zastąpić chlebem żytnim, dżem omletem, kolejną babeczkę z suszonymi owocami.

Jeśli nie jest to dla Ciebie możliwe, postępuj zgodnie z dwiema prostymi zasadami:

  • Jedz na śniadanie pokarmy zawierające złożone węglowodany, pozostawiając proste na przekąski.
  • Zminimalizuj użycie cukru: jeśli nie mogłeś oprzeć się eklerowi, wypij go z herbatą BEZ cukru.

Wino i deser

Wino i czekolada

Połączenie wina z owocami i czekoladą prowadzi do zwiększenia produkcji insuliny i przemiany cukrów prostych w tłuszcze, które osadzają się głównie na bokach.

READ
9 ćwiczeń, które pomogą Ci uzyskać idealne uda i pośladki na lato

Jeśli chcesz zachować zdrowie, pamiętaj o kilku zasadach:

  • Pij dobrej jakości wytrawne wino.
  • Połącz wino z żywnością o niskim indeksie glikemicznym (taką jak ser lub warzywa).

A co najważniejsze – pamiętaj o umiarze: nie więcej niż 250 ml dziennie i nie więcej niż 3-4 razy w tygodniu.

Chociaż jedno z najnowszych badań na dużą skalę, zatytułowane „Global Burden of Disease”, wykazało coś przeciwnego: nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, zwłaszcza jeśli jest spożywany codziennie. Już jeden kieliszek wina dziennie, wypijany codziennie, zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci o 20%.

W badaniu zbadano wpływ alkoholu na mieszkańców 195 krajów w ciągu 26 lat.

Każdy sam wyciągnie wnioski!

Ogórki i pomidory

Sałatka Z Ogórków I Pomidorów

Radziecki dietetyk i założyciel kierunku „biochemii żywienia”, A. A. Pokrovsky, na podstawie swoich badań doszedł do wniosku, że Pomidory i ogórki nie powinny być spożywane w tym samym posiłku, ponieważ enzym oksydaza askorbinianu z ogórka niszczy witaminę C, która jest bogata w pomidory.

Ale możliwe jest solenie tych produktów razem, ponieważ oksydaza askorbinianowa ulega zniszczeniu podczas obróbki cieplnej.

Wreszcie, ogórki są zasadowe, podczas gdy pomidory są kwaśne, więc podczas gdy żołądek produkuje kwas do trawienia ogórków, pomidory fermentują, powodując wzdęcia i gazy.

I ogólnie dietetycy zalecają spożywanie pomidorów oddzielnie od wszystkich produktów.

Smaczną i zdrową sałatkę można przygotować z ogórków, świeżej kapusty, rzodkiewki, słodkiej papryki i cebuli.

W każdym razie należy pamiętać, że ciało każdej osoby jest indywidualne, dlatego słuchaj swoich odczuć po jedzeniu, aby podkreślić pokarmy, których połączenie nie jest mile widziane przez twój układ trawienny. Pamiętaj jednak o naszych wskazówkach, dzięki którym Twoja dieta będzie poprawniejsza i zdrowsza!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: