7 porannych nawyków, które powstrzymują Cię od marzenia o szczupłej sylwetce

Wielu marzy o zrzuceniu zbędnych kilogramów, jednak nie każdy jest w stanie zredukować nadwagę, pozbywając się choćby nawyku nocnego odwiedzania kuchni i regularnego „rozpieszczania się” fast foodami.

Faktem jest, że jednym z największych błędów, jakie ludzie popełniają, próbując schudnąć, jest rozpoczęcie dnia w niewłaściwy sposób. Tak twierdzi wielu ekspertów w dziedzinie żywienia, w szczególności dr Susan Thompson Pierce, prezes Instytutu Zrównoważonej Odchudzania.

To nawyki związane z porannymi chwilami wpływają na to, jak ludzie spędzają resztę dnia, każdego dnia. Dlatego tak ważne jest wypracowanie zdrowego rytuału, który zmieni istotę o zaspanych oczach i nie mniej pochmurnych myślach w pogodną, ​​energiczną, zdeterminowaną osobę, gotową do walki o własne zdrowie i dobre samopoczucie.

Popularny portal medyczny MedAboutMe opowie o kilku typowych błędach, które z pozoru nieistotne, a mogą zrujnować poranek i zwiększyć nadwagę, a także jak lepiej rozpocząć normalny dzień.

1. Zbyt dużo snu nie pomaga schudnąć

Trudno znaleźć kogoś, kto nie słyszał, że brak snu może zwiększać stres i prowadzić do przyrostu masy ciała, ze względu na podwyższony poziom hormonu kortyzolu w organizmie, który wywołuje brutalny apetyt. Ale niewiele osób wie, że nawyk zbyt długiego spania może również przyczynić się do przybierania na wadze.

Badanie opublikowane w czasopiśmie PLoS One wykazało, że ci, którzy śpią dłużej niż 10 godzin na dobę, mają wyższy wskaźnik masy ciała niż ci, którzy zwykle śpią od 7 do 9 godzin na dobę.

Normalna ilość snu jest tym, czego potrzebujesz, aby utrzymać dobrą kondycję fizyczną przez cały dzień i przyspieszyć utratę wagi. Ponadto, budząc się zaledwie pół godziny wcześniej, będzie można nie lecieć do pracy na oślep, ale mieć czas na wiele przydatnych i przyjemnych rzeczy.

2. Zły nawyk ukrywania się przed słońcem

2. Zły nawyk ukrywania się przed słońcem

Ci, którzy zasłaniają zasłony lub żaluzje po przebudzeniu rano, tracą cenną okazję, by stanąć twarzą w twarz ze słońcem.

W czasopiśmie PLoS One opublikowano wyniki badania, podczas którego naukowcy doszli do wniosku, że osoby, które regularnie odwiedzają słońce wczesnym rankiem, znacznie rzadziej muszą schudnąć, w przeciwieństwie do osób, które nie otrzymują energii słonecznej . I bez względu na to, co i ile jedzą.

READ
8 zdrowych nawyków, które ułatwią rezygnację z niezdrowej żywności i szybsze schudnięcie

Według autorów badania wystarczy 20 do 30 minut ekspozycji na światło słoneczne, aby pozytywnie wpłynąć na wskaźnik masy ciała, nawet jeśli poranek był pochmurny. Zjawisko to tłumaczy się tym, że organizm człowieka synchronizuje wewnętrzny, biologiczny „zegar” ze słońcem. Jako przewodnik służą fale świetlne wczesnym rankiem. Pomagają organizmowi człowieka obudzić się i zoptymalizować procesy metaboliczne.

3. Dlaczego warto rano pościelić łóżko

W wyniku badania przeprowadzonego przez American National Sleep Foundation stwierdzono ciekawy fakt: ci, którzy ścielą łóżko rano, lepiej śpią w nocy (o 19%), a ich wskaźnik masy ciała jest niższy w porównaniu z tymi, którzy to robią nie mieć zdrowego nawyku.

Być może wynika to z faktu, że ci, którzy regularnie ścielą swoje łóżka, wyróżniają się wyższym poziomem rozwoju samodyscypliny, celowości i siły woli. Łatwiej jest im kontrolować własne zachowania żywieniowe, liczyć kalorie, przestrzegać zasad zdrowej diety.

4. Nie pomijaj ważenia kontrolnego!

Naukowcy z Cornell University (USA) przeprowadzili badanie, w którym wzięło udział 162 kobiet i mężczyzn z nadwagą. Trwało to dwa lata. W rezultacie naukowcy odkryli, że uczestnicy, którzy codziennie ważyli się, odnieśli większy sukces w utracie wagi i utrzymywali utratę wagi na dłuższą metę.

Według Lisy Jones, dietetyka z Pennsylvania Academy of Nutrition and Dietetics (USA), najlepszą porą na ważenie się jest poranek. Pomiar będzie dokładniejszy, ponieważ w godzinach porannych organizm człowieka zawiera mniej wody. Jeśli wynik ważenia jest wyższy niż oczekiwano, w nadchodzącym dniu będzie możliwość poprawienia wszystkiego.

5. Skąpe śniadanie prowokuje nadwagę.

5. Skąpe śniadanie prowokuje nadwagę.

Naukowcy z Uniwersytetu w Tel Awiwie odkryli, że zbilansowane śniadanie składające się z około 600 kalorii i składające się z wysokiej jakości białek, zdrowych tłuszczów, „wolnych” węglowodanów i małej porcji słodkich jagód lub owoców, zapewnia uczucie sytości na długi czas i zapobiega zaburzeniom odżywiania w ciągu dnia. dzień, w przeciwieństwie do porannego posiłku, którego wartość energetyczna nie przekracza 300 kalorii.

Testy laboratoryjne potwierdziły przypuszczenia naukowców: uczestnicy badania, którzy wykształcili zdrowy nawyk spożywania obfitego śniadania każdego ranka, mieli niższy poziom hormonu greliny, który odpowiada za uczucie głodu.

Radzimy zafundować sobie na śniadanie omlet na parze z kromką chleba pełnoziarnistego i jogurtem naturalnym z owocami.

READ
5 mało znanych i skutecznych sposobów na odchudzanie

6. Rano nie ma czegoś takiego jak za dużo wody.

Stałe pokarmy na śniadanie mogą obudzić żołądek, ale aby układ trawienny działał prawidłowo, potrzebuje płynów. Ciało potrzebuje kilku szklanek wody rano.

Jeśli nie lubisz smaku zwykłej wody pitnej, możesz dodać do niej cytrynę lub inny świeży sok. Owocowy smak bez dodatkowych kalorii to zdrowa alternatywa dla dodatku cukru.

7. Dobry czas na fitness

7. Dobry czas na fitness

Wiele osób lubi poranne treningi, takie jak jogging w parku lub joga w domu. To bardzo dobry nawyk, który optymalizuje procesy metaboliczne w organizmie, pomaga spalić nadmiar kalorii i kontrolować masę ciała, daje przyjemność i poprawia samopoczucie. Jeśli nie masz czasu i energii na aktywny fitness, możesz zrobić 10 minut ćwiczeń rozciągających, poćwiczyć jogę lub po prostu biegać w miejscu, aby wprawić ciało w ruch, zwiększyć krążenie krwi i zoptymalizować procesy metaboliczne.

Zalecamy również, aby nie korzystać z windy, nie jeździć do pracy komunikacją miejską ani nie zostawiać samochodu na odległym parkingu, aby na początku dnia mieć do pokonania większy dystans.

7 porannych nawyków, które wciąż nie schudły

Jak zaczynasz dzień, tak go spędzasz.

Te poranne nawyki mogą prowadzić do nadwagi i uniemożliwić uzyskanie wymarzonej sylwetki.

Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to najskuteczniejsze sposoby walki z nadwagą. Ale co, jeśli waga nie spadnie?

Być może musisz zmienić swoją poranną rutynę. Jakie nawyki mogą powstrzymać Cię przed utratą wagi i jak prawidłowo rozpocząć dzień?

Przyczyny nadwagi

1. Śpij za dużo

utr-pr-6.jpg

Od dawna wiadomo, że sen krótszy niż 7 godzin prowadzi do nadwagi. Jednak zbyt długi sen nie jest wyjściem z sytuacji.

Badanie z 2014 roku wykazało, że osoby, które spały dłużej niż 10 godzin w kolejnych dniach, przybrały na wadze. Ponadto nawyk długiego spania może zwiększać poziom stresu kortyzolu, co może również zachęcać do przejadania się.

Eksperci uważają, że 8-godzinny sen bez przerwy jest optymalny dla utraty wagi i ogólnego samopoczucia.

2. Nie wystawiaj się na działanie promieni słonecznych

utr-pr-7.jpg

Możesz myśleć, że nie ma to nic wspólnego z wagą, ale istnieją dowody na to, że światło słoneczne aktywuje metabolizm od samego początku dnia.

READ
Jak zrzucić tłuszcz z wewnętrznej strony uda: 3 sekrety i najlepsze ćwiczenia

Bardzo przydatne jest otrzymywanie porannych promieni słonecznych. Dostarczają nam energii i uruchamiają procesy metaboliczne w organizmie.

Wystarczy przynajmniej 20-30 minut przebywać w porannych promieniach słońca, aby wskaźnik masy ciała był w normie.

Jak nie przytyć

3. Słabe śniadanie

utr-pr-2.jpg

Jednym z porannych nawyków prowadzących do nadwagi jest nieodpowiednie śniadanie. Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek dnia. Jednak wielu z nas jest przyzwyczajonych do pośpiesznego wypijania filiżanki herbaty lub kawy, ignorując fakt, że to właśnie śniadanie dostarcza nam energii potrzebnej na cały dzień.

Śniadanie powinno zawierać około 500-600 kalorii i składać się z węglowodanów, białka, przeciwutleniaczy, zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów.

4. Późne śniadanie

utr-pr-1.jpg

Wiele osób decyduje się również na późniejsze rozpoczęcie spożywania śniadań, co wpływa na ich przyrost masy ciała.

Nasz organizm potrzebuje energii do zasilania wszystkich funkcji organizmu. I choć podczas snu mamy pewną ilość energii, to w nocy jest ona wyczerpywana.

Ponadto rano, z powodu głodu, wzrasta produkcja kwasu, a to wywołuje stany zapalne i objawy zapalenia błony śluzowej żołądka.

Najlepiej zjeść śniadanie w ciągu godziny od przebudzenia i rozpocząć dzień od wody lub herbaty cytrynowej.

5. Zapominanie o piciu wody

utr-pr-3.jpg

Mówiąc o wodzie, wypij szklankę wody z cytryną przed wypiciem kawy lub herbaty.

Woda pomaga w utrzymaniu właściwej temperatury ciała i równowagi składników odżywczych w organizmie, a także sprzyja dobremu trawieniu. Ponadto woda szybko wypełnia żołądek, więc prawdopodobieństwo przejadania się podczas śniadania jest mniejsze.

Według badań z 2010 roku picie 500 ml wody przed posiłkami prowadzi do utraty wagi.

Dodaj sok z cytryny i trochę miodu do letniej wody, aby uzyskać skuteczność. Ta mieszanka tworzy alkaliczne środowisko w żołądku, co przyczynia się do utraty wagi.

6. Rób wszystko w pośpiechu

utr-pr-8.jpeg

Jeśli zaczniesz wielozadaniowość zaraz po przebudzeniu, masz wrażenie, że kończy Ci się czas.

Próbując zrobić wszystko, zaczynasz się awanturować. Wydawałoby się, że nie ma w tym nic złego. Jeśli jednak Twój dzień jest taki, to wzmaga to uczucie niepokoju, co wpływa na wagę.

Jeśli chcesz zrobić wszystko, obudź się 20-30 minut wcześniej, aby uniknąć zgiełku.

7. Przekąski na słodkie, bogate w skrobię potrawy

READ
8 złych kombinacji jedzenia, które zapobiegają utracie wagi

utr-pr-9.jpg

Przekąska po wczesnym śniadaniu pomaga złagodzić głód, który pojawia się wkrótce po spaleniu części porannych kalorii. Jednak wielu z nas jako przekąskę wybiera produkty mączne bogate w cukier.

Oczywiście jest smaczna, ale taka przystawka nie dość, że jest bardzo kaloryczna, to jeszcze nie zaspokaja głodu, a wręcz go maskuje. Po przekąsce uczucie sytości utrzymuje się przez kilka minut, a apetyt tylko się nasila.

Ze względu na wysoką zawartość cukru i tłuszczu szybko chcesz znowu jeść.

Jeśli masz ochotę na podjadanie, wybierz orzechy, owoce, filiżankę herbaty lub smoothie, niesłodzony jogurt.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: