7 błędów przed snem, które sprawiają, że przybieramy na wadze

Nikt nie lubi nabierać dodatkowych kilogramów. Negatywnie wpływają na naszą sylwetkę i mogą prowadzić do problemów zdrowotnych. Najczęściej otyłość jest spowodowana niewłaściwą dietą i brakiem aktywności fizycznej. A utrata wagi to złożony proces, który wymaga od osoby poważnych ograniczeń w jedzeniu. Dlatego najlepiej zawczasu zadbać o to, aby nie przytyć dodatkowych kilogramów. W tym artykule porozmawiamy o najczęstszych „wieczornych błędach” popełnianych przez ludzi, które mogą do nich prowadzić.

późne przekąski

Nie ma znaczenia, ile jedzenia człowiek zjada w ciągu dnia. Nasz organizm jest tak skonstruowany, że wciąż ma ochotę zjeść coś pysznego przed snem. Ale liczne badania naukowców wykazały, że ten nawyk może prowadzić do pojawienia się dodatkowych kilogramów. Dlatego najlepiej zrezygnować z wieczornych przekąsek. Zaplanuj swój czas tak, aby obfity obiad zjeść przed godziną 18:00. Możesz zjeść coś innego na 4 godziny przed snem, ale należy unikać późniejszych posiłków.

Kawa przed snem

Niektórzy ludzie piją wieczorami kawę, aby dać im energię do robienia ważnych rzeczy. Niestety napój ten nie tylko wpływa na jakość snu, ale może również prowadzić do przybierania na wadze, zwłaszcza jeśli pije się go z cukrem i mlekiem. Dietetycy zalecają zastąpienie go zieloną herbatą, która uspokoi Twój układ nerwowy. Wieczorem warto pić zwykłą wodę i ciepłe mleko.

Ciągły brak snu

Tak naprawdę na wagę wpływają nie tylko ćwiczenia i prawidłowe odżywianie. Brak snu może również odgrywać negatywną rolę i prowadzić do zestawu dodatkowych kilogramów. Naukowcy i dietetycy zgadzają się, że odpowiedni sen jest ważny dla utraty wagi. Jeśli nie śpisz wystarczająco długo przez długi czas, może to spowodować przyrost masy ciała. Naukowcy zalecają spanie co najmniej 7-8 godzin dziennie.

Niska aktywność fizyczna

Nasz organizm wykorzystuje spożyte kalorie i zapasy tłuszczu do produkcji energii potrzebnej do funkcjonowania. Właśnie dlatego ćwiczenia są tak ważne dla utraty wagi. Jeśli cały wolny czas spędzasz na kanapie, dodatkowe kalorie stopniowo zamieniają się w dodatkowe kilogramy. Dlatego nie można zaniedbać szkolenia. Dietetycy zalecają wykonywanie lekkich ćwiczeń przed snem, składających się z przechyłów, przysiadów i ćwiczeń rozciągających. Pomogą wyciszyć organizm i przygotować go do snu, a także spalić tłuszcz.

READ
9 minut dziennie tych ćwiczeń, a brzuch będzie płaski, a talia szczupła

Korzystanie z telefonu wieczorem

Badania wykazały, że używanie elektronicznych gadżetów w nocy może prowadzić do przybierania na wadze. Jak to jest możliwe? Faktem jest, że ekrany telefonów, komputerów i tabletów emitują kolor niebieski. Udowodniono, że wpływa negatywnie na naturalną produkcję melaniny w organizmie. To właśnie ten hormon reguluje cykle snu. A jeśli dana osoba nie ma wystarczającej ilości snu, może zyskać dodatkowe kilogramy. Dodatkowo, ze względu na bezsenność, bez problemu można iść nocą do kuchni, aby zjeść coś smacznego.

Budzenie się za późno

Naukowcy odkryli, że osoby przebywające na słońcu przez długi czas na początku dnia mają niższy wskaźnik masy ciała. Oznacza to, że późne wstawanie może zwiększać ryzyko przybrania na wadze. Dlatego lepiej wstać o godzinie 8-9 rano, szczególnie zimą. Nawet 20-30 minut dodatkowego światła słonecznego może mieć pozytywny wpływ na organizm.

Niewłaściwe kolory

Mało kto zwraca uwagę na kolory, które nas otaczają. Mianowicie mogą wpływać na nasz nastrój i emocje. Uważa się, że pomarańczowe i czerwone odcienie mogą sprawić, że osoba będzie bardziej głodna. Jeśli wieczorem założysz piżamę w tym kolorze, istnieje ryzyko, że będziesz chciał coś zjeść. To samo dotyczy wnętrza, naczyń, a nawet wygaszacza ekranu w telefonie. Dlatego staraj się unikać tych kolorów, aby nie prowokować przejadania się.

Z powodu tych błędów przed pójściem spać waga rośnie w nocy

Wieczorem po pracy ciało i dusza domagają się przynajmniej niedrogiej przyjemności. I popełniamy kilka błędów na raz, przez co boimy się wtedy spojrzeć na wagę. Poznajmy te wieczorne błędy, aby starać się ich nie popełniać i zachować harmonię.

Nawet nie jedzenie, ale wieczne żucie czegoś smacznego podczas oglądania telewizji lub komputera. Nie zdajemy sobie sprawy, ile jemy. Niejedzenie po szóstej, chyba że kończysz pracę dwie godziny później, jest prawdopodobnie zbyt okrutne, ale jedzenie w nocy zdecydowanie nie jest zdrowe. W nocy nie wydasz otrzymanych kalorii, a dodatkowo to, co jesz, podniesie poziom insuliny i cholesterolu we krwi, co również negatywnie wpłynie na Twoją sylwetkę i zdrowie.

2. Kawa wieczorem.

Kawa nie tylko dodaje energii i sprawia, że ​​nie śpisz dłużej w nocy, podjadając bez zajęcia. Kawa zawiera również kwas chlorogenowy, który według niektórych badań pomaga przybrać na wadze. Lepiej pić zieloną herbatę lub napoje ziołowe.

READ
Dietetyk odkrył sekret idealnej sylwetki: 24 zasady, dzięki którym staniesz się top modelką

Sen krótszy niż 7-8 godzin wpływa negatywnie dosłownie na wszystko. Bez snu czujesz się ospały i ubezwłasnowolniony. Tak więc metabolizm sennego organizmu zwalnia, a my znowu gromadzimy niepotrzebne kilogramy, jak się wydaje, na zwykłej diecie.

4. Brak aktywności fizycznej.

Wieczorem czujemy się zmęczeni pracą i z reguły w domu albo opadamy na krzesło, albo wykonujemy prace domowe. Ten ostatni oczywiście przynajmniej trochę obciąży, ale nie wystarczy. Zasadą jest, aby po pracy nie wbiegać na oślep do metra lub wsiadać do samochodu, ale przejść kilka przecznic na piechotę. Jednocześnie łagodź stres, bo najlepszym lekarstwem na stres i nadmiar adrenaliny jest aktywność fizyczna.

5. Nocne surfowanie po Internecie.

Coraz więcej osób przed zaśnięciem czyta coś na portalach społecznościowych lub ogląda zdjęcia za pomocą smartfona lub laptopa. Wszystko byłoby dobrze, ale te urządzenia nie tworzą odpowiedniej ciemności dla naszego ciała, emitując niebieskie światło. Ciemność w nocy jest nam bardzo potrzebna do produkcji melatoniny, hormonu odpowiedzialnego za dobowe biorytmy. Niebieskie światło nie pozwala jej uformować się w odpowiedniej ilości. Brak melatoniny spowalnia również nasz metabolizm. Lepiej poczytać książkę w nocy, a zasnąć już po ciemku. Pomocne są też audiobooki.

6. Późny wzrost.

Rano zdecydowanie potrzebujemy żywego światła słonecznego, przynajmniej przez pół godziny. Jeśli śpisz do końca, a potem jedziesz do biura w transporcie, dosłownie nie widzisz białego światła. Dlatego obudź się co najmniej pół godziny wcześniej i najlepiej idź pobiegać lub chociaż iść do pracy, wysiadając z pojazdu lub zostawiając samochód nieco dalej.

7. Złe łóżko.

Wybierając pościel w jasnych, ciepłych kolorach, zaburzamy nasz sen, a nawet pobudzamy apetyt. Możemy chcieć wstać i iść do lodówki w środku nocy. Lepiej pościelić łóżko w odcieniach niebieskiego lub zielonego – uspokajają.

Przeanalizuj swój domowy wieczór i spróbuj coś w nim zmienić, aby nic nie zagrażało Twojej harmonii.

Wieczorem po pracy ciało i dusza domagają się przynajmniej niedrogiej przyjemności. I popełniamy kilka błędów na raz, przez co boimy się wtedy spojrzeć na wagę. Poznajmy te wieczorne błędy, aby starać się ich nie popełniać i zachować harmonię.

READ
Bądź szczupła jak Francuzka: 10 prostych kroków do idealnej wagi

Nawet nie jedzenie, ale wieczne żucie czegoś smacznego podczas oglądania telewizji lub komputera. Nie zdajemy sobie sprawy, ile jemy. Niejedzenie po szóstej, chyba że kończysz pracę dwie godziny później, jest prawdopodobnie zbyt okrutne, ale jedzenie w nocy zdecydowanie nie jest zdrowe. W nocy nie wydasz otrzymanych kalorii, a dodatkowo to, co jesz, podniesie poziom insuliny i cholesterolu we krwi, co również negatywnie wpłynie na Twoją sylwetkę i zdrowie.

2. Kawa wieczorem.

Kawa nie tylko dodaje energii i sprawia, że ​​nie śpisz dłużej w nocy, podjadając bez zajęcia. Kawa zawiera również kwas chlorogenowy, który według niektórych badań pomaga przybrać na wadze. Lepiej pić zieloną herbatę lub napoje ziołowe.

Sen krótszy niż 7-8 godzin wpływa negatywnie dosłownie na wszystko. Bez snu czujesz się ospały i ubezwłasnowolniony. Tak więc metabolizm sennego organizmu zwalnia, a my znowu gromadzimy niepotrzebne kilogramy, jak się wydaje, na zwykłej diecie.

4. Brak aktywności fizycznej.

Wieczorem czujemy się zmęczeni pracą i z reguły w domu albo opadamy na krzesło, albo wykonujemy prace domowe. Ten ostatni oczywiście przynajmniej trochę obciąży, ale nie wystarczy. Zasadą jest, aby po pracy nie wbiegać na oślep do metra lub wsiadać do samochodu, ale przejść kilka przecznic na piechotę. Jednocześnie łagodź stres, bo najlepszym lekarstwem na stres i nadmiar adrenaliny jest aktywność fizyczna.

5. Nocne surfowanie po Internecie.

Coraz więcej osób przed zaśnięciem czyta coś na portalach społecznościowych lub ogląda zdjęcia za pomocą smartfona lub laptopa. Wszystko byłoby dobrze, ale te urządzenia nie tworzą odpowiedniej ciemności dla naszego ciała, emitując niebieskie światło. Ciemność w nocy jest nam bardzo potrzebna do produkcji melatoniny, hormonu odpowiedzialnego za dobowe biorytmy. Niebieskie światło nie pozwala jej uformować się w odpowiedniej ilości. Brak melatoniny spowalnia również nasz metabolizm. Lepiej poczytać książkę w nocy, a zasnąć już po ciemku. Pomocne są też audiobooki.

6. Późny wzrost.

Rano zdecydowanie potrzebujemy żywego światła słonecznego, przynajmniej przez pół godziny. Jeśli śpisz do końca, a potem jedziesz do biura w transporcie, dosłownie nie widzisz białego światła. Dlatego obudź się co najmniej pół godziny wcześniej i najlepiej idź pobiegać lub chociaż iść do pracy, wysiadając z pojazdu lub zostawiając samochód nieco dalej.

READ
Schudnij prawidłowo po 50 latach: najlepsze rekomendacje

7. Złe łóżko.

Wybierając pościel w jasnych, ciepłych kolorach, zaburzamy nasz sen, a nawet pobudzamy apetyt. Możemy chcieć wstać i iść do lodówki w środku nocy. Lepiej pościelić łóżko w odcieniach niebieskiego lub zielonego – uspokajają.

Przeanalizuj swój domowy wieczór i spróbuj coś w nim zmienić, aby nic nie zagrażało Twojej harmonii.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: