6 nieoczywistych czynników, które uniemożliwiają pozbycie się tkanki tłuszczowej w talii

Nie wszystkie tłuszcze są sobie równe! Te, które tworzą „miękką poduszkę” w pasie, są niebezpieczne dla zdrowia. Na pewno myślisz, że pojawiają się w wyniku przejadania się i siedzącego trybu życia. Z jednej strony to prawda, ale są jeszcze co najmniej trzy powody odkładania się tłuszczu. I aż 10 zdrowych sposobów na pozbycie się go.

“Jak ser w bułkach maślanych!” Dlaczego tyjesz?

Każdy z nas wie, że jeśli dużo jesz i trochę się ruszasz, wąska talia zacznie gwałtownie się rozszerzać. Jednak ostatnie dowody naukowe wykazały, że formuła odchudzania to coś więcej niż tylko spożycie i wydatkowanie kalorii.

Niektóre z rzeczy, które uważamy za normalne, przyspieszają proces odkładania się tłuszczu. A jeśli nie zostaną wykluczone, pozbycie się nadwagi staje się znacznie trudniejsze. Jakie są rzeczy?

  • Jesz dużo tłuszczów trans

Jeśli przeciwutleniacze są „najlepszymi przyjaciółmi” dla ludzkiego organizmu, to tłuszcze trans są niebezpiecznymi „superzłoczyńcami”. Jak pokazuje sześcioletnie badanie przeprowadzone przez ekspertów Uniwersytet Wake Forest, dieta zawierająca 8% tłuszczów trans zwiększa tkankę tłuszczową na brzuchu o rekordowe 33%!

  • Bądź pod ciągłym stresem

Kiedy poziom kortyzolu, hormonu stresu w organizmie, przekracza dach, prowadzi to do uwolnienia insuliny. Te dwa punkty prowadzą do tego, że osoba zaczyna się przejadać, opierając się na fast foodach.

Co gorsza, hormon kortyzol sprzyja uwalnianiu miostatyny, białka, które hamuje wzrost mięśni.

  • Masz dużo „złych” bakterii jelitowych

Większość bakterii występujących w jelitach jest pożyteczna. Biorą udział w produkcji hormonów, utrzymaniu układu odpornościowego, trawieniu składników odżywczych.

Zaskakujące, ale prawdziwe: mikroflora jelitowa reguluje nasz nastrój, a nawet kontroluje nasz apetyt. Ponadto naukowcy doszli do wniosku, że u osób otyłych populacja korzystnej mikroflory w jelitach jest mniejsza niż u osób szczupłych.

Oparte na nauce sposoby na utratę tłuszczu z brzucha

Oparte na nauce sposoby na utratę tłuszczu z brzucha

Jeśli jesteś zdeterminowany, aby pozbyć się „balastu tłuszczu” w okolicy talii, postępuj zgodnie z zaleceniami MedAboutMe!

Przy gwałtownym spadku wagi jelita, wątroba i inne narządy mogą doświadczyć dodatkowego stresu z powodu uwalniania tłuszczów do krwioobiegu oraz z innych powodów związanych z utratą wagi. Dlatego osłabienie, nudności, bóle głowy, zaburzenia stolca, wysypki skórne i inne negatywne objawy mogą stać się towarzyszami odchudzania. To są oznaki zatrucia. Dlatego dla utrzymania organizmu w okresie pozbywania się tkanki tłuszczowej wskazane może być przyjmowanie enterosorbentów – środków wiążących i usuwających z przewodu pokarmowego związki i substancje (m.in. bakterie, wirusy, alergeny) wywołujące odurzenie.

READ
Zajęcia jogi: dlaczego i kto powinien to robić

Enterosgel

Ważne jest, aby wybrać enterosorbent o wysokim indeksie bezpieczeństwa, hipoalergiczności, braku cukru i aromatów w składzie. Możesz wybrać rosyjski enterosgel Enterosgel, który działa tylko w świetle przewodu pokarmowego i nie wchłania się do krwi. Osobliwością tego sorbentu jest jego miękka hydrofilowa forma. Pasta żelowa Enterosgel jest delikatna dla błon śluzowych i pozwala, aby środek nie zalegał na ściankach jelit. W przeciwieństwie do agresywnego działania mikrocząstek sorbentów proszkowych, które mogą zapychać się w fałdach nabłonkowych przewodu pokarmowego, miękki hydrożel minimalizuje ryzyko mikrourazów błon śluzowych. Enterosgel nie zakłóca perystaltyki, a to zmniejsza prawdopodobieństwo zaparć. Cechy Enterosgelu pozwalają na stosowanie leku w celu utrzymania ciała na wszystkich etapach odchudzania.

1. Zwiększ swój metabolizm

Szybszy metabolizm pomaga szybciej spalać tłuszcz. Tempo przemiany materii zależy od odżywiania, ilości masy mięśniowej, płci i wieku danej osoby.

Ale kluczem do dobrego metabolizmu jest dążenie do zdrowego stylu życia i unikanie długich okresów postu.

2. Jedz więcej białka na śniadanie

Naukowcy z University of Missouri odkryli, że ludzie, którzy wybierają pokarmy bogate w białko (co najmniej 35 gramów) na śniadanie, zmniejszają głód i zmniejszają ryzyko wystąpienia tłuszczu z brzucha. Wzbogać swoje śniadanie białkiem!

Skąd czerpać zdrowe białka? Poszukaj wskazówek w naszych 15 produktach spożywczych, które mają więcej białka niż jajko

3. Nie daj się ponieść urozmaiconej diecie

Chociaż wielu ekspertów uważa, że ​​można jeść wszystkie produkty spożywcze, ale trochę, badanie z 2015 roku pokazuje, że tak nie jest! Kiedy naukowcy zbadali dietę 6814 osób, odkryli, że im bardziej zróżnicowane menu, tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba przybierze na wadze.

Uczestnicy, którzy mieli najbardziej zróżnicowaną dietę, mieli o 120% większy obwód talii w porównaniu z tymi, którzy mieli najmniej urozmaiconą dietę.

4. Dodaj więcej błonnika do swojego menu

4. Dodaj więcej błonnika do swojego menu

Zwiększenie błonnika w diecie do 10 gramów dziennie powyżej normy (norma to 20-25 g dziennie) wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem trzewnej tkanki tłuszczowej na brzuchu. Ponadto osoby, które mają wystarczającą ilość tej substancji, szybko rozstają się z nagromadzonym tłuszczem.

Takie wnioski przedstawiło badanie, którego wyniki opublikowano w czasopiśmie Otyłość.

READ
10 bezużytecznych ćwiczeń i 10 skutecznych alternatyw

Większość ludzi spożywa tylko 15 gramów błonnika dziennie. Wzbogać swoją dietę w przydatną substancję! 20 najsmaczniejszych źródeł błonnika, które podaliśmy w tym artykule.

5. Ogranicz alkohol

Alkohol jest nie tylko bardzo kaloryczny, ale także podstępny w tym sensie, że powoduje utratę czujności i przejadanie się.

W jednym badaniu opublikowanym w Europejski Dziennik Żywienia, odkryli, że spożywanie alkoholu wiąże się z wyższym ryzykiem otyłości brzusznej wśród mężczyzn.

6. Nie pomijaj treningów kardio

Istnieje wiele odmian treningu cardio: spacery i jogging, aerobik, pilates, skakanka, dynamiczna joga, taniec i inne dziedziny. Aby aktywnie schudnąć, musisz regularnie angażować się w co najmniej jedną z nich.

Specjaliści z Duke University odkryli, że cardio jest bardziej skuteczne w utracie wagi niż trening siłowy. Śledząc postępy w odchudzaniu osób, które przez osiem miesięcy ćwiczyły na bieżniach i rowerach stacjonarnych, naukowcy odkryli, że średnio traciły one około 8% tłuszczu trzewnego, podczas gdy ci, którzy ćwiczyli tylko ćwiczenia siłowe, nie zauważyli żadnych zmian.

Ćwicząc cardio przez ponad 20 minut, zaczniesz spalać do 10 kcal na minutę, czyli dużo.

7. Dąż do zwiększenia masy mięśniowej

7. Dąż do zwiększenia masy mięśniowej

Im większa objętość mięśni, tym więcej kalorii organizm wysyła „do pieca”.

Badacze z Harvard University przyjrzeliśmy się ponad 10500 20 mężczyznom i odkryli, że ci, którzy dodali XNUMX minut treningu siłowego do swoich regularnych treningów cardio, uzyskali mniej związanego z wiekiem tłuszczu na brzuchu.

8. Wypróbuj obciążenia interwałowe

Aby szybciej pozbyć się tłuszczu, naukowcy zalecają szybki trening interwałowy i dalsze życie. To znaczy schudnąć bez zastanowienia!

Badania naukowe wykazały, że krótkie, intensywne treningi są dobre dla zdrowia i sprzyjają szybszej utracie tkanki tłuszczowej.

Jak zrobić kompleks do treningu interwałowego? W tym materiale znajdziesz podstawowe ćwiczenia i zalecenia dotyczące ćwiczeń.​

9. Nie stosuj diety przez cały czas

Przestrzeganie diety przez całe życie nie jest gwarancją płaskiego brzucha, a raczej zagrożeniem dla zdrowia. W badaniu przeprowadzonym przez ekspertów Uniwersytet Tasmanii, okazało się, że przerywanie diety co dwa tygodnie i przestrzeganie jedynie umiarkowanego jadłospisu przez 14 dni dawało najlepsze efekty w zakresie odchudzania.

Po takiej taktyce ludzie przytyli mniej zbędnych kilogramów i pod koniec diety.

READ
Tłuszcz unosi się na naszych oczach! Prosty sposób na schudnięcie 8 kg w tydzień

10. Idź spać na czas

Liczne badania wykazały bezpośredni związek między krótkim snem a przyrostem masy ciała. Co ciekawe, gdy brakuje snu, upośledzona jest również aktywność płata czołowego mózgu (części odpowiedzialnej za podejmowanie inteligentnych decyzji).

Ważne jest również to, że gdy organizm boryka się z niewystarczającym odpoczynkiem, oszczędza energię. W efekcie spowalnia metabolizm.

Badanie opublikowane w czasopiśmie Sen, wykazali, że ci, którzy spali od 6 do 7 godzin w nocy, mieli najniższy poziom tłuszczu trzewnego. A ci, którzy byli w „objęciach Morfeusza” krócej niż 5 godzin, mieli najgorszy występ! Ponadto przybierali na wadze 5 razy szybciej niż ludzie, którzy mieli wystarczająco dużo snu.

Trenujesz jak bestia, a równowaga białek, tłuszczów i węglowodanów w diecie jest idealna, ale brzuszek psuje cały obraz i nie chce się z Tobą rozstać.

Przyczyn może być wiele, a niektóre z nich naszym zdaniem nie mają nic wspólnego z tą częścią ciała.

Ruchliwy hałas z ulicy

Jeśli mieszkasz na ruchliwej ulicy, ryzyko dodania kilku centymetrów w talii wzrasta o 29%. Prawdopodobieństwo tego wzrasta, jeśli ciągle słyszysz szum samochodów, pociągów lub samolotów. Potwierdzają to wyniki badania opublikowanego w czasopiśmie Occupational & Environmental Medicine.

Inne badania wykazały, że dźwięki te mogą prowadzić do zwiększonego poziomu kortyzolu, hormonu związanego z gromadzeniem się tłuszczu w jamie brzusznej.

Naukowcy radzą walczyć z tą przyczyną za pomocą specjalnych słuchawek redukujących hałas, słuchać kojącej muzyki (obniża poziom kortyzolu we krwi). Możesz także tłumić hałas z innym dźwiękiem w tle. Pożądane jest, aby był kojący.

Nawyk picia dietetycznych napojów gazowanych

Jeśli pijesz półtorej puszki (około 500 ml) napoju dietetycznego dziennie, obwód talii może wzrosnąć o 10 cm w ciągu dziewięciu i pół roku. A jeśli wypijesz zwykłą słodką sodę, wzrost wyniesie 2,5 cm Takie dane uzyskano w wyniku badań przeprowadzonych w Health Science Center na University of Texas.

Efekt ten zawdzięczamy sztucznym słodzikom zawartym w napojach dietetycznych. Sprawiają, że nasz mózg nie otrzymuje sygnału sytości – wzrasta apetyt na słodycze. W rezultacie jemy więcej słodyczy i otrzymujemy więcej dodatkowych kalorii, niż gdybyśmy pili zwykłe napoje gazowane, mówi autorka badania Helen Hazuda.

READ
Jak osiągnąć płaski brzuch w zaledwie miesiąc: skuteczny zestaw środków

Wielozadaniowość

Naukowcy z Brown University odkryli, że ludzie, którzy potrafią skupić się na jednym konkretnym zadaniu, mają średnio o 0,5 kg mniej tłuszczu z brzucha niż ci, którzy ciągle myślą o nadchodzących zadaniach.

Według naukowców dzieje się tak dlatego, że skoncentrowani ludzie są w stanie bardziej obiektywnie ocenić swoje uczucia i doznania. Mają silniejszą wolę i mogą lepiej kontrolować swoje pragnienia. Na przykład nie jedz wszystkich słodyczy od razu, ale ogranicz się do jednego kawałka, nawet jeśli w lodówce jest całe ciasto. A jeśli pozwolili sobie na coś zbędnego, to na pewno wypracują to na treningu.

Rozwijaj koncentrację i siłę woli dzięki jodze, a wytrzymałość dzięki bieganiu długodystansowemu i jeździe na rowerze. Autor badania, Eric Loucks, mówi, że taki trening uczy nas skupiania się na naszych uczuciach i myślach, w wyniku czego stajemy się bardziej uważni i skupieni.

Brak wapnia

Około 57% kobiet nie otrzymuje codziennie wapnia, co wpływa na obwód talii. Jednak według badań opublikowanych w czasopiśmie Nutrients spożywanie produktów mlecznych o wysokiej zawartości wapnia może pomóc w radzeniu sobie z tym problemem.

Podczas badania badani otrzymywali trzy porcje produktów na bazie mleka dziennie przez 12 tygodni. W efekcie stracili w brzuchu o 1 kg więcej tłuszczu niż ci, którzy nie spożywali nabiału w takich ilościach.

Naukowcy sugerują, że pokarmy bogate w wapń lepiej tłumią hormon odpowiedzialny za magazynowanie tłuszczu. Twoim celem jest spożywanie jak największej ilości tych produktów. To nie tylko mleko, twarożek i inne produkty mleczne i kwaśne. Na przykład brokuły, jarmuż (jarmuż) i tofu również robią dobrą robotę.

Długa droga do pracy

Okazuje się, że nawet czas potrzebny na dotarcie do pracy może mieć wpływ na ilość nadmiaru tkanki tłuszczowej na brzuchu. Świadczą o tym wyniki badania przeprowadzonego przez University of Washington, w którym wzięło udział 4 pracowników.

Stwierdzono, że im dłużej zajmuje Ci dotarcie do pracy, tym szersza może być Twoja talia. Powód jest prosty: jeśli droga zajmuje dużo czasu, nie ma wystarczająco dużo czasu na siłownię.
Nie możesz zmienić odległości z domu do pracy (chyba że znajdziesz inne biuro lub mieszkanie). Ale możesz zostawić samochód na parkingu kilka kilometrów od biura lub wysiąść kilka przystanków wcześniej i przejść tę odległość.

READ
Jak pozbyć się tłuszczu z pleców: skuteczne ćwiczenia zdziałają cuda!

Inną opcją jest znalezienie siłowni w pobliżu miejsca pracy lub zabranie ze sobą ubrań do ćwiczeń, aby w drodze powrotnej móc pobiegać.

niespokojny sen

Nie chodzi o to, ile śpisz, ale jak. Jakość snu ma duży wpływ na procesy metaboliczne i regeneracyjne zachodzące w naszym organizmie. Dr Jose Colon, autor Diety snu, mówi, że to naturalne, że ludzie budzą się raz lub dwa razy w nocy. Problemy zaczynają się, gdy później nie możemy spać. To nas irytuje, w wyniku czego wzrasta poziom kortyzolu (patrz powód nr 1). Dlatego czasami 3-4 godziny pełnego, zdrowego snu kosztują znacznie więcej niż niespokojny ośmiogodzinny sen.

Śledź nas na Facebooku, aby być pierwszym, który dowie się ciekawych wiadomości!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: