36 zdrowych nawyków, które prowadzą do długiego i szczęśliwego życia

Nawyki albo pomagają nam odnieść sukces, albo nas powstrzymują. Wybierz jeden lub więcej obszarów, które chcesz zmienić na lepsze i spróbuj wprowadzić te zdrowe nawyki do swojego życia.

PRODUKTYWNOŚĆ

1. Zapisz wszystkie swoje pomysły

Zdobądź zeszyt, w którym zapiszesz wszystkie pomysły i ciekawe myśli, które przyjdą Ci do głowy. Więc na pewno nie zapomnisz niczego ważnego, a gdy będziesz musiał coś wymyślić, blanki będą już na wyciągnięcie ręki.

2. Wizualizuj wynik

Wizualizacja pomoże Ci pokonać przeszkody, które wydawały się nie do pokonania i zbliżyć się do upragnionego celu.

3. Poświęć trochę czasu na samotność

Zamknij oczy i bądź sam ze swoimi myślami. Bardzo ważne jest, aby czasem pobyć sam i posłuchać siebie.

4. Wyraź wdzięczność

Często mamy już dużo tego, czego chcemy, ale tego nie doceniamy. Staraj się codziennie zapisywać, za co jesteś wdzięczny. Nawet jeśli to jakaś drobnostka.

Sfinansować

5. Śledź swoje wydatki

Śledź każdy wydany rubel, nie przegap żadnego wydatku. Wiedząc ile i na co wydajesz, zobaczysz, na czym możesz zaoszczędzić.

6. Regularnie zastanawiaj się nad swoimi celami finansowymi

Wskazane jest, aby robić to codziennie. Bądź ze sobą szczery, oceń, ile masz długu, ile wydałeś i otrzymałeś. Ułatwi Ci to dążenie do swoich celów.

7. Twórz listy zakupów

Nie idź na zakupy bez listy, bo kupisz za dużo.

8. Nie kumuluj niezapłaconych rachunków

Natychmiast kategoryzuj je, aby zawsze wiedzieć, co i kiedy trzeba zapłacić.

Kontakty

9. Chodź na spacery

Spaceruj po parku lub po prostu wokół domu, trzymaj się za ręce i rozmawiaj. To świetnie nadaje się do wzmacniania relacji.

10. Zróbcie coś razem

Znajdź hobby, które oboje lubicie i róbcie to razem regularnie.

11. Słuchaj partnera

Porozmawiajmy ze sobą. Posłuchaj i spróbuj zrozumieć czyjś punkt widzenia, aby znaleźć wspólny język.

12. Chodź na randki

Nawet jeśli jesteście razem od dłuższego czasu, starajcie się umawiać na randki raz w tygodniu. Nie pozwól, aby rutyna powstrzymała Cię od cieszenia się swoim towarzystwem.

Zdrowie

13. Nie pomijaj śniadania

Śniadanie nie bez powodu nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia, potwierdzają to liczne badania. Zawsze jedz przynajmniej coś, nawet jeśli rano nie masz dużo czasu.

14. Jedz więcej warzyw

Zawierają substancje zmniejszające kwasowość soku żołądkowego. A większość z nas je teraz pokarmy, które je zwiększają.

15. Spacer

Chodź jak najwięcej. Zwykle zaleca się chodzenie 10 000 kroków lub więcej dziennie.

16. Ćwicz codziennie

Staraj się nie przegapić ani jednego dnia, nawet jeśli kiedyś treningi były krótkie.

Osiągnięcia celów

17. Śledź swoje postępy

Oznaczaj każdy dzień, gdy zbliżasz się do celu, aby utrzymać motywację.

18. Naucz się czegoś nowego

Staraj się uczyć codziennie. Kiedy nie masz czasu, obejrzyj przynajmniej jeden film TED, a nauczysz się czegoś nowego i przydatnego.

19. Sprawdź swój cel w działaniu

Jeśli marzysz o kupnie domu, idź i zobacz różne domy. Jeśli chcesz kupić samochód, poproś dealera o jazdę próbną. Znajdź jak najwięcej informacji o tym, do czego dążysz i zacznij planować, aby cel był bardziej realistyczny.

READ
Odnosząca sukcesy modelka straciła nogę przez zwykły tampon, a teraz mogła stracić drugą

20. Zmień swoją perspektywę

Pomyśl o tym, co już osiągnąłeś, co już zrobiłeś w drodze do celu. Postaraj się o tym pamiętać, gdy zacznie ci się wydawać, że nie zbliżasz się do osiągnięcia tego, czego chcesz.

kariera

21. Bądź w kontakcie

Utrzymuj kontakt z ludźmi, których spotykasz na różnych imprezach w pracy, pamiętaj o nich po tygodniu lub dwóch.

22. Bądź odpowiedzialny

Podsumuj i zgłoś. Pod koniec dnia napisz się do osób, które obiecały ci odpowiedzieć, ale nie odpowiedziały.

23. Pisz dobrze

Ćwicz pisanie: ortografia, gramatyka, użycie słów. Twój styl pisania sprawia wrażenie Ciebie wśród kolegów.

24. Bądź grzeczny

Jest zawsze. Jeśli czujesz się zirytowany, przeproś. Postaraj się, aby uprzejmość stała się nawykiem.

Wartości duchowe

25. Podziel się czymś z innymi

Być hojnym. Dawaj, nie oczekując niczego w zamian. Nie musi chodzić o darowizny, możesz poświęcić swój czas i energię na pomoc potrzebującym.

26. Traktuj innych ze zrozumieniem

Nie trzymaj zła na innych, wybaczaj obelgi. Zaakceptuj fakt, że każdy jest inny. Ale nie zapominaj, że wszyscy mamy wiele wspólnego.

27. Śmiej się częściej

Śmiech to zdrowie. Nie bierz wszystkiego zbyt poważnie. Staraj się śmiać każdego dnia, bez względu na sytuację życiową.

28. Doceń małe rzeczy

Zwróć uwagę na piękno prostych rzeczy, które zwykle przyjmujemy za pewnik.

Kierujemy życiem we właściwym kierunku za pomocą tych prostych wskazówek i rytuałów.

To, jak wysoko się wzniesiesz, zależy od Twojego nastawienia do życia. “Kto chce osiągnąć szczyt sukcesu, musi docenić siłę i siłę przyzwyczajenia.”, – powiedział kiedyś J. Paul Getty, który do końca lat pięćdziesiątych. uważany za najbogatszego człowieka na świecie.

Kształtowanie i rozwijanie tych nawyków wymaga dużo determinacji, cierpliwości i nieustannego wysiłku. Może to zająć tylko kilka tygodni lub może zająć więcej niż rok. Bez względu na to, ile czasu zajmie wyrobienie nawyku, kluczem jest nie poddawać się.

Nie pozwól, aby twoje przeszłe działania powstrzymały cię na drodze do sukcesu.

Jesteśmy w 1Gai.ru Sugerujemy, abyś już teraz zaczął wprowadzać te proste nawyki do swojego życia, które sprawią, że będziesz bardziej produktywny i szczęśliwszy.

1. Stwórz specjalny poranny rytuał

Może masz ochotę pobiegać. Medytuj lub delektuj się zdrowym śniadaniem. Cokolwiek dodaje Ci energii, zaczynaj od tego każdy dzień.

Formacja uważny poranny rytuał pomoże Ci rozpocząć dzień od pozytywnej i aktywnej nuty.

Zorganizowany początek dnia zamiast pośpiechu próbuję nadrobić stracony czas, uwolnić Cię od stresu, zmęczenia psychicznego i zwiększyć produktywność. Nie wiesz od czego zacząć? Zainspiruj się porannymi rytuałami współczesnych im ludzi sukcesu.

2. Czytaj, czytaj i czytaj jeszcze raz

Czytanie to świetny sposób zdobyć nową wiedzę i napędzaj swoją kreatywność.

Uważne czytanie, zanurzenie w esencji tego, co się dzieje, poprawia koncentrację i działa uspokajająco, podobnie jak medytacja. Co jeśli czytać przed snem, pomoże szybciej zasnąć i zapaść w głęboki sen.

W szczególności literatura faktu jest doskonałym narzędziem do poszerzania horyzontów, rozwijania nowych pomysłów i znajdowania motywacji. Ponadto znajdziesz praktyczne wskazówki, jak przezwyciężyć wszelkiego rodzaju trudne sytuacje na przykładach z życia.

READ
42 rzeczy, o których robią dziewczyny, o których nikt nie mówi

3. Trzymaj się zasady 80/20

Zasada Pareto oznacza, że ​​w każdej sytuacji 20% zadań daje 80% wyników.

Więc możesz osiągnąć maksymalną wydajność, inwestując większość swojego czasu i energii w te konkretne zadania, które będzie miał największy wpływ na przebieg Twojego życia.

4. Nie wielozadaniowość

Tylko 2% ludzi na świecie może z powodzeniem wykonywać wiele zadań jednocześnie.

A jeśli losowo wielozadaniowość To nie boli – ciągłe żonglowanie rzeczami pochłania twoją uwagę i zaśmieca głowę, utrudniając mózgowi filtrowanie nieistotnych informacji.

Co więcej, według badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Stanforda, ciągła wielozadaniowość zmniejsza wydajność i upośledza kontrolę poznawczą.

Właśnie dlatego musisz się szkolić skupić się na jednym ważnym zadaniu. A potem płynnie przechodzimy do kolejnego nawyku..

5. Twórz listy

Dlaczego jedni odnoszą sukcesy w życiu, a inni nie? Sekret jest prosty: ustalają priorytety. W tym przypadku tworzenie list jest jedną z najskuteczniejszych metod.

Zwłaszcza to odnośnie pisma ręcznego, ponieważ sprawiają, że twój mózg myśli, że to jedyna rzecz, na której musisz się skupić w danym momencie.

Być może, gdy zaczniesz go kompilować, twoja głowa będzie wypełniona rozpraszającymi myślami, wymówkami i innymi mniej ważnymi rzeczami.

Nie panikuj. Po prostu umieść to wszystko na swojej liście „Do zrobienia później”. Ta mała sztuczka sprawi, że twój mózg pomyśli o tych oczekujących zadaniach jako zadaniach ukończonych. W rezultacie przestajesz o nich myśleć i skupiasz się na swoich priorytetach.

Na początek naprawić 25 rzeczyco chcesz robić w swoim życiu. Następnie nadaj im priorytet pisząc obok każdej cyfry od 1 do 25.

Teraz przepisz listę według priorytetu, narysuj grubą linię po pierwszych pięciu. Pierwsze pięć zadań to te, które potrzebujesz tu i teraz, co oznacza, że ​​musisz skupić się na ich realizacji.

6. Wykonuj trudne zadania wcześnie rano

Ciężka praca wymaga analitycznego myślenia i maksymalnej koncentracji (na przykład czytanie, pisanie, kodowanie, analizowanie, krytyczne myślenie lub rozwiązywanie określonych problemów).

Potraktuj to jako nawyk wykonuj trudne zadania na początku dnia, a na dłuższą metę przyniesie ci to korzyści. Kiedy jesteś w pełni skupiony na czymś trudnym i ważnym, masz więcej czasuzrobić coś łatwiejszego i przyjemniejszego później. Na przykład spotkanie z przyjaciółmi lub szkolenie.

Jak zacząć? Rozpocznij trudne zadanie 2-4 godziny po przebudzeniu. Wielu naukowców twierdzi, że w tym czasie nasz mózg jest u szczytu produktywności. Na przykład, jeśli wstajesz o 6 rano, Twój “produktywny” czas – między 8 a 10 rano.

7. Powtarzaj problem w kółko i ignoruj ​​rozpraszacze

W jednym ze swoich artykułów Mark Manson (autor bestsellerowej książki The Subtle Art of Giving a Fuck) napisał, że życie jest to jest gra wideo, a my jesteśmy w niej graczami. W związku z tym ma poziomy, przez które każdy z nas musi przejść. Od poziomu 1 (znaleźć jedzenie i łóżko do spania) do poziomu 5 (stworzyć dziedzictwo).

Tak więc wszyscy grają w tę samą grę z tymi samymi poziomami i zasadami, ale z różnymi punktami wyjścia i różnymi historiami. Manson opisuje życie w następujący sposób:

Życie jest zaprojektowane tak, aby nieustannie rzucać w nas trudne i nieoczekiwane problemy. Gracze mogą na nie reagować, podejmując decyzje lub rozpraszając się. Im częściej używane jest każde rozwiązanie lub rozproszenie uwagi, tym łatwiejsze i bardziej automatyczne będzie to w przyszłości.

READ
3 типа женского характера, который обожают мужчины

Decyzje przenoszą nas na wyższy poziom − rozpraszacze trzymaj nas tam, gdzie jesteśmy.

Przepis na wygraną w tej grze jest prosty i jasny: trzeba ciągle znajdować rozwiązania i eliminować rozpraszacze.

8. Praktykuj wdzięczność

Francuski pisarz Jean-Baptiste Alphonse Carr powiedział kiedyś: „Możemy narzekać, bo krzewy róż mają kolce, albo możemy się radować, bo krzewy róż mają róże”.

Łatwo jest dać się wciągnąć w wyścig szczurów i zapomnieć, jakie masz szczęście. Dobrym sposobem jest praktykowanie wdzięczności stworzyć wokół siebie pozytywne środowisko, zmniejszyć stres i popraw swoje zdrowie.

Jak możesz rozwinąć ten zdrowy nawyk? Prowadź dziennik wdzięczności, zostań wolontariuszem, poświęć czas na nawiązanie kontaktu z bliskimi i uszczęśliwienie ich.

I każdego dnia przed pójściem spać pamiętaj przynajmniej o jednej rzeczy, za którą jesteś wdzięczny. Im bardziej zaczniesz doceniać małe radości życia, tym będziesz szczęśliwszy.

9. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi

„Jesteś średnią z pięciu osób, z którymi spędzasz większość czasu” – powiedział amerykański pisarz i przedsiębiorca Jim Rohn.

Dlatego ty ostrożnie wybieraj swoje środowisko. Osoby, z którymi spędzasz najwięcej czasu. Zapomnieć toksyczny związek, bez względu na to, czy jest to partner, czy przyjaciel.

I zacznij spędzać czas z ludźmi, którzy wiedzą, jak pielęgnować w sobie szczęście i dzielić się nim z innymi. Szczęście jest zaraźliwe, dlatego jest to jeden z najłatwiejszych sposobów na uczynienie swojego życia bardziej pozytywnym.

10. Znajdź czas na sport

Cóż, tutaj wszystko jest niezwykle proste. Dlaczego potrzebujemy ćwiczenia? Zwiększają produktywność (dzięki produkcji endorfin). Zwiększ pewność siebie. Pomagają zrelaksować umysł i odmłodzić ciało. Popraw ogólne samopoczucie i pomóż lepiej spać. A do kupy – oczyść głowę z niepotrzebnych myśli i popraw nastrój.

Oprócz poprawy zdrowia fizycznego, regularne ćwiczenia zwiększają kreatywność i poprawiają nasze zdolności poznawcze. To także skuteczny sposób rozwijać wytrzymałość i naładuj swoje akumulatory. Nadal potrzebujesz więcej powodów, aby iść na siłownię?

Aktywność fizyczna poprawia pamięć i myślenie! Wiele badań wykazało, że części mózgu kontrolujące myślenie i pamięć (kora przedczołowa i przyśrodkowa kora skroniowa) są większe u osób regularnie ćwiczących.

11. Naucz się słuchać rozmówcy

Ramka z serialu “Dom-2” / TNT

Jeśli chodzi o rozwój relacje osobiste i zawodoweskuteczna komunikacja ma kluczowe znaczenie. I najważniejsza rzecz w tej sprawie – sztuka słuchania.

Zwróć uwagę na to, co mówi twój rozmówca. Nie tylko sprawi to, że poczują się docenieni, ale także pomoże ci lepiej zrozumieć tę osobę i spojrzeć na nią nowymi oczami.

Nie próbuj całkowicie przejąć rozmowy ani udawać, że słuchasz, gdy twój umysł jest zajęty myśleniem o tym, co ugotować na kolację.

Posłuchaj, co mówią ludzie i co tak naprawdę znaczą. Nie zapomnij o sygnałach niewerbalnych. Im więcej słuchasz, tym więcej się uczysz.

12. Zrób cyfrowe detoksy

Świat cyfrowy przejął niemal każdy aspekt naszego życia. Średnio każda nowoczesna osoba 5 kont w mediach społecznościowych, aby sprawdzić, który on codziennie spędza co najmniej 1 godzinę 40 minut.

READ
Jak ubierają się żony rosyjskich oligarchów

Badania pokazują, że im więcej czasu spędzamy w mediach społecznościowych, tym bardziej prawdopodobne jest, że zachorujemy na depresję. Poświęć trochę czasu na ograniczenie świata online, aby zmniejszyć stres w swoim życiu i usprawnić swoje myśli.

Odłączaj telefon i laptop na kilka godzin dzienniepoprawić nastrój i ponownie połączyć się z otoczeniem.

13. Dbaj o siebie

trochę odpoczynku może zdziałać cuda dla Twojego nastroju, zdrowia psychicznego i samooceny. Codzienny poświęć trochę czasu na to, co sprawia ci przyjemność.

Słuchaj muzyki, zajmij się hobby, naucz się nowych umiejętności, weź gorącą kąpiel z bąbelkami lub gotuj pyszne jedzenie.

14. Zdefiniuj swój cel

Zdefiniowanie swojego celu i misji nada kierunek twojemu życiu, podobnie jak codzienne priorytetowe zadania ustalają harmonogram Twoich dni. Nie wystarczy po prostu raz określić swój cel i odłożyć go na półkę – musisz się do niego odnosić każdego dnia.

Zbuduj na tym karta życzeń, nagraj to na magnetofon i regularnie słuchaj – wypełnij swój umysł tą wiadomością, aby Twój cel stał się kompas w momencie podejmowania decyzji. Nawet jeśli dotyczą małych codziennych zadań.

15. Śledź swój sen

Brak snu jest w dzisiejszych czasach częstym zjawiskiem. Większość z nas regularnie problemy ze snem. Nagraj czas, kiedy idź do łóżka i obudź się.

Analizuj, ile śpisz, jak śpisz i jak to wpływa na Twoją wydajność.

16. Jedz dobrze

Lauren Zazer / BuzzFeed

Nie można zignorować zdrowa i zbilansowana dieta. Traktuj to jako nawyk każdego dnia Zjedz przynajmniej jedną porcję świeżych owoców i warzyw. I oczywiście nie zapomnij o bilansie wodnym.

Uczyń zwykłą wodę swoim najlepszym przyjacielem: przeciętny dorosły musi pić 1,5 do 2 litrów wody dziennie. I unikaj przetworzonej żywności, tłustych potraw i słodkich napojów bezalkoholowych.

Jeśli trudno Ci całkowicie zrezygnować ze szkodliwych rzeczy, odłóż na bok dni, kiedy jesz niezdrową żywność. Ale staraj się robić to nie częściej niż raz w tygodniu.

17. Przenieś swoje myśli na papier

Pisanie jest jedną z podstawowych umiejętności, które może pozytywnie wpłynąć na Twoje życie. Pomoże Ci nie tylko układać myśli i nauczyć się myśleć głębiej, ale także tworzyć historie.

Zwiększy to twoją kreatywność i sprawi, że będziesz lepszym komunikatorem i gawędziarzem.

Za pomocą listu możesz wyrazić słowami wszystko, co Cię martwi. I uwolniony od wszystkich uczuć, które dręczą cię od środka, poczujesz spokojniejszy, zadowolony i natchniony.

18. Spraw, aby każdy dzień był szczęśliwy

Zmień swoje nastawienie na szczęście: zamiast postrzegać to jako coś abstrakcyjnego, a nawet nieosiągalnego (lub po prostu coś, co posiadają inni, ale nie ty), zacznij traktować to jak nawyk.

To zrozumienie zmusi cię do aktywnej pracy stać się szczęśliwszympomoże Ci zrozumieć, że szczęście to stan nad którym możesz pracować każdego dnia.

Poczujesz, że to jest prawdziwe. Gdzie zacząć? Zastosuj pozytywną psychologię do swojego stylu życia, a odczujesz bardziej pozytywny wpływ na swój stosunek do otaczającego Cię świata, motywację i ludzi.

Czytać książki „Bądź szczęśliwszy” i „Co wybierzesz? Decyzje, które wpływają na twoje życie.” Tala Ben-Shahara, wykładowca na Uniwersytecie Harvarda. W jego pracy znajdziesz praktyczne porady, jak jak zastosować pojęcie szczęścia w życiu codziennym: w szkole, w pracy, w relacjach osobistych.

READ
Jakie uzależnienia są podatne na znaki zodiaku

19. Zamień rozrywkę w naukę

Seriale, Internet lub ekscytująca gra mogą z łatwością zająć kilka godzin, które miną tak niezauważalnie, że kładąc się do łóżka, znów myślisz, że nie zrobiłeś nic pożytecznego.

Zmień źródło rozrywki i spróbuj czegoś nowego. Wykorzystaj swój wolny czas na podnoszenie swoich umiejętności i wiedzy, pracuj nad własnym rozwojem. Obejrzyj dokument lub przeczytaj przydatną literaturę.

20. Komunikuj się więcej

Bardzo łatwo złapać negatywny nurt i popaść w stan smutku i smutku. Zwłaszcza jesienią, kiedy ciepłe, słoneczne dni gwałtownie spadają. Być może w takich chwilach myślisz najlepszy sposób na powrót do zdrowia – zamknij się w domu z programami telewizyjnymi i pysznym jedzeniem.

Korporacja Filmowa Hemdale

Zdecydowanie coś w tym jest, ale jest jeszcze jedna opcja – spotykanie ludzi. Spotkaj się z przyjaciółmi, a zauważysz, że masz już zastrzyk energii i inspiracji, aby móc rozpocząć lub kontynuować to, co robiłeś lub chciałbyś robić.

21. Zacznij oszczędzać pieniądze

Im szybciej ty Zacznij oszczędzać do bezchmurnej starości, tym lepiej. Jeśli to możliwe, wyrób sobie nawyk oszczędzania określonej kwoty z wypłaty.

W końcu Robert Kiyosaki, amerykański inwestor i autor bestsellera Bogaty ojciec, Biedny ojciec, powiedział, że „Nie liczy się to, ile pieniędzy zarabiasz, ale ile pieniędzy ci zostało”.

22. Przestań próbować zadowolić wszystkich.

Obrazy z serialu „Klub komediowy” / TNT

Mówią, że większość ludzi jest zła. Zupełnie nie. Większość z nas jest zbyt słodka! Pozwalamy innym ludziom naciskać na nas i dyktować, co możemy, a czego nie. Weź się w garść i przestań być zbyt miły. mówić “nie”kiedy chcesz.

Nie przepraszaj za swoje potrzeby i pragnienia. Przestań zmieniać cały swój harmonogram i życie z powodu ludzi, którzy nie są tego warci. Stań się bardziej samolubny, ustalaj priorytety w oparciu o swoje zainteresowania, a twoje życie radykalnie się poprawi.

23. Naucz się śmiać z siebie

Kadr z serialu „Komedia Woomen” / TNT

Na tej podstawie łatwo jest ustalić jaka dojrzała, optymistyczna i miła osoba. Umiejętność przyznania się do błędów i śmiać się z błędów jest jedną z cech dobrego przywódcy.

24. Nie próbuj zmieniać ludzi

Obrazy z serialu „Klub komediowy” / TNT

Wasze rozkazy i „dobre” intencje nie zmieni ani jednej osoby. Lepiej stań się przykładem tego, kogo chcesz widzieć w swoich bliskich.

może Trzecie prawo Newtona dotyczy również relacji międzyludzkich.: Każda akcja ma reakcję. Kiedy dajemy pozytywną energię do związku, najprawdopodobniej przeciwna strona zareaguje w naturze. To samo dzieje się, gdy projektujemy negatywną energię i emocje.

25. Medytuj

Tylko się nie śmiej ale po prostu spróbuj. Najlepiej medytować rano, najlepiej po prysznicu (kiedy na pewno się obudzisz).

Odłóż na bok 5-10 minut i po prostu usiądź w ciszy. Słuchaj miejsca, w którym się znajdujesz, swoich uczuć.

Medytacja pomoże ci zrozumiećczy zaczynasz dzień w dobrym miejscu, czy jest coś, co Cię rozczarowuje, martwi lub ekscytuje. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć siebie i przygotować się na nadchodzący dzień, zaczynając od swojego nastroju. To jest bardzo ważne.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: