25 ćwiczeń na najczęstsze problematyczne obszary kobiecego brzucha

Okolice brzucha to jeden z najbardziej problematycznych obszarów kobiecych, który wymaga szczególnej uwagi i specjalnych ćwiczeń podczas treningu. Wynika to częściowo z cech ludzkiego ciała. Na brzuchu, zwłaszcza w jego dolnej części, odkładają się zapasy tłuszczu. Mięśnie brzucha są rozciągnięte i uszkodzone podczas ciąży. Z biegiem czasu prowadzi to do tego, że kiedy patrzysz na swoją sylwetkę, widzisz zwiotczały, obwisły brzuch.

Regularne treningi i ćwiczenia dla prasy mogą poprawić sytuację, co pomoże wzmocnić gorset mięśniowy brzucha, przyspieszy rozpad tkanki tłuszczowej. Głównym warunkiem rozpoczęcia treningu brzucha jest chęć znalezienia smukłej i jędrnej sylwetki. Powinieneś zacząć prowadzić zdrowy tryb życia, ograniczyć spożycie tłustego i niezdrowego jedzenia. W przeciwnym razie dostaniesz problemy zdrowotne dla nieatrakcyjnej sylwetki. Dwie proste zasady pomogą zwiększyć motywację do uprawiania sportu:

  • Spraw, aby Twoje treningi były regularne i interesujące. To pozwoli Ci cieszyć się pracą.
  • Zawsze myśl o efekcie końcowym. Wyznacz sobie konkretny cel i dąż do niego.

Robienie treningu prasowego w domu

Robienie treningu prasowego w domu

Jeśli zaczniesz trenować w ośrodku sportowym, nie będziesz mieć problemów z odpowiednim doborem ćwiczeń i techniką ich wykonywania. Doświadczeni instruktorzy wyjaśnią i pokażą, jak się poruszać. Ale treningi ab można wykonywać w domu. Do ćwiczeń nie potrzebujesz żadnego specjalnego sprzętu ani sprzętu. Wystarczy mata, luźne ubranie i proste zasady:

  • Od pierwszego treningu słuchaj swoich uczuć. Umożliwi to prawidłowe dobranie pożądanego poziomu obciążenia mięśni brzucha.
  • Zwiększaj swój ładunek co tydzień. Zwiększ liczbę serii i powtórzeń podczas ćwiczeń brzucha.
  • Wciągnij brzuch podczas ćwiczeń. Ciągłe napięcie zwiększy efektywność Twoich zajęć.
  • Wybierz ćwiczenia, które składają się z prostych ruchów i nie wymagają asystenta ani specjalnego symulatora.
  • Podczas treningu przestrzegaj zasad bezpieczeństwa, pamiętaj, aby każdą sesję rozpoczynać od rozgrzewki i rozgrzewać mięśnie. Pozwoli to uniknąć bolesnych obrażeń.

Ćwiczenia dla prasy: kompleks domowy

Ćwiczenia rozgrzewające

Rozgrzewka to nieodzowna część każdego treningu. Lekkie i dynamiczne ruchy zwiększą krążenie, wzbogacą krew w tlen, przygotują mięśnie i całe ciało do aktywności fizycznej.

  • Przechyły ciała na podłogę i na boki.

Nogi są lekko rozstawione i nie zginają się w kolanach. Zacznij od płynnych ruchów, stopniowo zwiększając tempo i amplitudę. Obciążenie kręgosłupa powinno rosnąć powoli, bez nagłych skoków.

  • Obrót ciała zgodnie z ruchem wskazówek zegara iw przeciwnym kierunku.
READ
W ciągu zaledwie 4 tygodni te skuteczne ćwiczenia zmienią Cię w supermodelkę

Staraj się trzymać miednicę w jednej linii i nie przechylać jej na boki. Poruszaj się płynnie, stopniowo zwiększając nachylenie tułowia.

W tym ćwiczeniu ruchy okrężne wykonuje się miednicą, podczas gdy nogi i głowa pozostają w jednej linii. Stopniowo zwiększaj zakres ruchu i staraj się wysunąć miednicę jak najdalej do przodu.

Ćwiczenia do głównego szkolenia prasy

Ćwiczenia do głównego szkolenia prasy

Ćwiczenie wykonuje się leżąc na podłodze. Nogi są lekko rozstawione i zgięte w kolanach, ręce znajdują się za głową. Powoli podnieś łopatki z podłogi i opuść plecy.

  • Odwrotne zwroty akcji.

W tej samej pozycji delikatnie unieś proste nogi i miednicę nad podłogę (o 15 cm). Utrzymaj pozycję przez 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej.

  • Krzyżowe zwroty akcji.

W tej samej pozycji rozstaw lekko nogi i zegnij w kolanach. Z kolei wyciągnij rękę do przeciwległego kolana, odrywając łopatki od podłogi.

Crunches to podstawowe ćwiczenia dla prasy. Zacznij od 1 serii 15 powtórzeń, stopniowo zwiększaj liczbę serii do 3 i powtórzeń do 20.

Trening na dolne mięśnie brzucha

  • Podnoszenie prostych zamkniętych nóg.

Ćwiczenie wykonuje się leżąc na podłodze. Delikatnie podnieś proste nogi z podłogi o 25-30 cm. Aby zwiększyć obciążenie, ustaw pozycję w górnym punkcie na 3 sekundy.

  • Podnoszenie nóg po kolei.

Ćwiczenie wykonuje się leżąc na podłodze z rozłożonymi ramionami dla stabilności. Powoli unieś jedną nogę pod kątem prostym do ciała. Następnie podnieś drugą nogę. Również na zmianę opuszczaj nogi na podłogę.

  • Ćwiczenie „Nożyczki”.

Podnieś nogi, jedną wyżej od drugiej. Przejdź powoli. Następnie zamień nogi.

Na początek wystarczy 1 zestaw 15 powtórzeń. Stopniowo zwiększaj liczbę serii do 3 i powtórzeń do 25.

Trening brzucha i redukcja talii

Trening brzucha i redukcja talii

  • Ćwiczenie dla prasy „Planck”.

Połóż nacisk na leżenie z oparciem na łokciach. Bez ruchu, bez zginania ciała w kolanach i dolnej części pleców, stój w tej pozycji przez 1 minutę. Jeśli ćwiczenie zaczyna być łatwe, obciążenie można zwiększyć: podnieś nogę z podłogi i przytrzymaj przez 2 minuty; zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Oprzyj się na podłodze prawą ręką i prawą stopą. Ciało nie ugina się w pasie. Powoli unieś lewą nogę i utrzymaj pozę przez 5 sekund. Wykonaj ćwiczenie 6-7 razy z każdej strony.

READ
5 pospolitych rzeczy, które codziennie zagrażają Twojej sylwetce

Wskazówki dotyczące poprawy wydajności ćwiczeń

Każdy trening na brzuch powinien kończyć się ćwiczeniami rozciągającymi mięśnie. To złagodzi napięcie w mięśniach i przyspieszy ich regenerację.

  • Ciało zgina się w pozycji leżącej. Spróbuj zgiąć dolną część pleców i dosięgnąć miednicą do podłogi.
  • Przechyły ciała na podłogę i na boki.
  • Relaks. Po prostu połóż się na plecach z wałkiem pod dolną częścią pleców.

Należy pamiętać, że skuteczność Twoich treningów w dużej mierze zależy od diety. Ćwiczenia dla prasy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli nie przeanalizujesz swojej diety i nadużywasz tłustych i wysokokalorycznych potraw. Staraj się pić więcej wody. Przywróci równowagę płynów w organizmie i przyspieszy proces rozszczepiania komórek tłuszczowych.

Prawdopodobnie najbardziej problematyczną częścią ciała dla wielu kobiet jest żołądek. Zwłaszcza jeśli typem figury jest „jabłko” – w tym obszarze i po bokach odkłada się dodatkowy kilogram. A nawet utrata wagi niewiele pomaga – tłuszcz pozostawia z dowolnego miejsca, ale nie z talii i boków. Jak więc usunąć żołądek? Rozważ główne skuteczne sposoby eliminacji tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia

Dlaczego nie dieta? Ponieważ wszelkie zmiany w diecie prowadzą do ogólnej utraty wagi. Jeśli masz nadwagę, potrzebujesz diety. Ale tylko dla żołądka? Nie, to się nie zdarza, niestety. Dlatego musisz zacząć od ćwiczeń.

A oto niespodzianka. Profesjonalni trenerzy nie zalecają pompowania prasy i mięśni bocznych. Przynajmniej dla tych, którzy chcą usunąć brzuch i boki, a nie pompować „kostek”. Wszystkie takie ćwiczenia wzmacniają mięśnie. Ale każdy mięsień w tonie zwiększa objętość. W związku z tym, potrząsając bokami i prasą, możesz pozbyć się tłuszczu, ale nie uzyskać cienkiej talii.

Co pomoże? Jest jedno bardzo skuteczne ćwiczenie: próżnia brzuszna. Jest łatwy do wykonania, możesz leżeć, siedzieć lub stać, jak chcesz. Najważniejsze jest wstrzymanie oddechu, a podczas tego opóźnienia musisz wciągnąć żołądek jak najwięcej „do kręgosłupa”, utrzymując go w tej pozycji przez co najmniej 10 zliczeń. Następnie biorą delikatny oddech, wydychają i ponownie wstrzymują oddech, wciągając żołądek. Musisz powtarzać co najmniej 10 razy dziennie. Jeśli istnieje chęć osiągnięcia szybkich rezultatów, doświadczeni ludzie zalecają wykonanie ćwiczenia 10 razy w trzech pozycjach:

  • Stojąc prosto, z rozłożonymi ramionami, równymi kolanami – tak jest opracowana górna część.
  • Stojąc lekko pochylony do przodu, lekko zginając kolana, opierając na nich ręce – to jest dla środkowej części brzucha.
  • Pochyl się jeszcze bardziej do przodu z prostymi plecami i kolanami – dla dolnej części prasy.
READ
Jak utrzymać sylwetkę po utracie wagi: 3 kroki do absolutnego ideału

I jeszcze jedno ćwiczenie, które nie wymaga dużego wysiłku fizycznego: wałek pod plecami. To jest metoda japońska. Wystarczy zwinąć wałek z ręcznika, położyć się na nim plecami tak, aby znalazł się pod pępkiem. Połóż się na płaskiej, twardej powierzchni z wyciągniętymi rękami i nogami. W takim przypadku musisz „ukosować” stopy, aby kciuki się stykały. I obróć pędzle tak, aby dotykały się małymi palcami. Połóż się w tej pozycji przez 15 minut.

To skuteczne ćwiczenia na usunięcie żołądka – już po miesiącu wdrożenia widać zauważalny efekt. Możesz dodać do nich pasek, inne obciążenia na prasie.

Kosmetologia

Jak usunąć żołądek w domu bez treningu i diet? Nie ma mowy. Ale okłady, masaże i specjalne kosmetyki pomogą poprawić koloryt skóry i pomóc spalić tłuszcz podczas treningu. Każda z procedur ma swoją własną charakterystykę:

  • Okłady. Należy je wykonywać co drugi dzień lub co dwa dni. Najskuteczniejsze okłady z błota morskiego, kremy rozgrzewające. Po każdym zabiegu uaktywnia się krążenie krwi w skórze, staje się ona bardziej elastyczna. A efekt rozgrzewki przyczynia się do szybkiego usuwania tłuszczu.
  • Masaż. Jego zadaniem jest aktywacja krążenia krwi, mechaniczne oddziaływanie na skórę i podskórną tkankę tłuszczową. Najlepiej sprawdził się masaż bańką (próżniowy), miodowy lub manualny, z użyciem kosmetyków na odchudzanie.
  • Kosmetyki. Są to różne kremy i serum, które mogą działać zarówno rozgrzewająco, jak i chłodząco. Wiele z nich zawiera specjalne peptydy, które niszczą komórki tłuszczowe. Stosowanie takich kosmetyków znacznie poprawi rezultaty.

Ale skutecznym sposobem na pozbycie się żołądka nie jest dom, ale procedury salonowe. Mezoterapia, presoterapia, masaż sprzętowy, miostymulacja, elektrolipoliza, liposukcja ultradźwiękowa – w arsenale kosmetologów jest wiele narzędzi, które pozwalają szybko przywrócić piękny elastyczny brzuch.

Ale jest jeden punkt: przy otyłości lub bardzo dużej objętości kosmetologia nie jest skuteczna.

Chirurgia plastyczna

A metody chirurgii plastycznej mogą usunąć każdy żołądek. Istnieją dwie główne metody korekcji: liposukcja i abdominoplastyka. Z kolei liposukcja dzieli się na kilka rodzajów:

  • Klasyczny mokry – tłuszcz usuwany jest kaniulami metodą próżniową.
  • Tumenescent – ​​najpierw do tkanki tłuszczowej wprowadzany jest specjalny roztwór, który upłynnia ją, dzięki czemu usuwanie przez kaniulę jest łatwiejsze. – tkanka tłuszczowa jest najpierw emulgowana laserem, a następnie emulsja jest usuwana przez kaniulę.
READ
Zajęcia jogi: dlaczego i kto powinien to robić

Wszystkie te techniki różnią się jedynie wstępnym przygotowaniem tłuszczu do usunięcia, ale istota jest taka sama.

Abdominoplastyka na nadmiar skóry jest często wykonywana bezpośrednio po liposukcji. Chirurg odciął nadmiar skóry, formując prawidłowy kształt brzucha.

Oczywiście, aby usunąć żołądek, chirurgia plastyczna jest metodą radykalną. Ale najbardziej wydajny. A dzięki nowoczesnemu wyposażeniu – bezpieczne. Tylko to pozwala szybko pozbyć się istotnych wad sylwetki, uzyskać piękne ciało bez ćwiczeń i diety. Ale istnieją przeciwwskazania do operacji plastycznej (standard dla każdej interwencji chirurgicznej) i trzeba pamiętać, że po każdej operacji następuje kilkutygodniowy okres rehabilitacji.

I jest też ryzyko powrotu brzucha, jeśli po operacji nie zmienisz stylu życia, nie dostosujesz diety.

Specjaliści Estet Clinic opowiadają o tym wszystkim każdemu klientowi. W zależności od nasilenia problemu, stanu zdrowia dobieramy najodpowiedniejszy program odchudzania, dzięki któremu sylwetka bardzo szybko zacznie cieszyć się harmonią.

Ta strona służy wyłącznie celom informacyjnym i nie jest ofertą publiczną, o której mowa w art. 437 ust. 2 Kodeksu cywilnego Federacji Rosyjskiej

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: