13 punktów nacisku, które przyspieszają metabolizm i pomagają szybciej schudnąć

Akupunktura to starożytna technika masażu ciała, która według tradycyjnej medycyny chińskiej działa z przepływem energii. Naciskając na określone punkty południka w ciele, możesz zwiększyć przepływ energii. Ta technika pomoże Twojemu ciału lepiej funkcjonować. Ta praktyka ma około 2000 lat. Wiele osób doświadczyło z pierwszej ręki, że pomaga również w utracie wagi.

Poznaliśmy 13 punktów nacisku, które pomogą Ci przywrócić przepływ energii. Dzięki temu aktywowane są narządy, które bezpośrednio wpływają na utratę wagi. Wykonuj ten masaż każdego dnia, a Twoje ciało Ci podziękuje. Jedną z najważniejszych zasad podczas wykonywania technik akupresury jest bycie zrelaksowanym i spokojnym. Przed rozpoczęciem tej procedury powinieneś wykonać kilka ćwiczeń oddechowych, aby rozprowadzić tlen po całym ciele.

13. Górna część mięśnia czworobocznego

Ten punkt znajduje się w górnej części pleców, gdzie szyja styka się z ramieniem. Uciskaj ten punkt przez minutę, a następnie powtórz to samo ćwiczenie po przeciwnej stronie ciała. Musisz to robić codziennie.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 4

12. Grzbiet nosa

Spójrz w lustro i znajdź następne miejsce do akupresury. Znajduje się między oczami a grzbietem nosa. Przesuń palcami od oka do tego obszaru.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 3

11. Przestrzeń między brwiami lub czubkiem trzeciego oka

Instynktownie wiele osób pociera między brwiami, gdy czują się zmęczone. To dowodzi, że akupunktura działa. Znajdź punkt między oczami, znajdujący się tuż nad grzbietem nosa i lekko naciśnij go przez minutę.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 2

10. Punkt w mostku

Znajduje się powyżej obszaru splotu słonecznego. Ten punkt pomoże Ci odzyskać siły i schudnąć. Uciskaj ten obszar przez minutę i powtarzaj procedurę codziennie.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 1

9. Ucho

Kolejny punkt znajduje się między uchem a skroniami. Naciśnij ten punkt i masuj przez minutę.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 11

8. Brzuch

W twoim brzuchu jest wiele punktów nacisku, które mogą aktywować szybszy przepływ energii, co może pomóc ci schudnąć. Ale potrzebujesz określonego obszaru – dokładnie 2 palców od pępka. Masuj ten punkt przez minutę i powtarzaj procedurę codziennie.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 13

7. Bóle brzucha

Są to 2 punkty zlokalizowane tuż pod klatką piersiową, w okolicy brzucha. Codziennie masuj brzuch w kolejności rosnącej.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 12

6. Łokieć

Jest jeszcze jeden ważny punkt po wewnętrznej stronie łokcia. Naciśnij go przez minutę.

READ
Rezultat jest widoczny nawet bez ciężarków! Superszybka dieta „Drabina”: 3-6 kilogramów w 5 dni

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 10

5. Kolana

Twoje kolana są również doskonałym miejscem na masaż. Musisz codziennie wywierać nacisk na punkty każdego kolana.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 9

4. Kostka

Zewnętrzna i wewnętrzna część stawu skokowego to punkty akupunktury. Masuj je codziennie przez co najmniej minutę. Ta technika daje najlepsze rezultaty w odchudzaniu.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 8

3. Górna warga

Obszar tuż nad górną wargą to jeden z punktów, w których będziesz musiał masować twarz. Naciśnij go przez minutę.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 7

2. Ręka

Po zakończeniu akupresury głowy i ciała przejdź do rąk. Pomiędzy zewnętrzną stroną dłoni a kciukiem znajduje się ważny punkt. Następnym celem jest masowanie tego obszaru przez minutę dziennie.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 6

1. Noga

Punkty na stopach mogą również poprawić metabolizm i ogólny stan zdrowia organizmu. Masuj każdy punkt pokazany na obrazku, aby uzyskać najlepsze wyniki.

punkty nacisku, aby przyspieszyć metabolizm zdjęcie 5

Ważne jest, aby wykonywać te sesje masażu codziennie, aby uzyskać skuteczne rezultaty.

Napisz w komentarzach, jeśli znasz inne punkty wpływu na organizm, które wykazują doskonałe wyniki w odchudzaniu.

0a829c0be554ece792627b18bf47b557f7f79a75.jpg

Jeśli nie wszystko, to wiele zależy od metabolizmu. To on jest odpowiedzialny za „przemiany”, jakie zachodzą w naszym ciele w każdej sekundzie.
Chodzi o naszą wewnętrzną chemię. Białka, tłuszcze, węglowodany, woda, witaminy dostają się do organizmu. Dzięki przemianie materii (metabolizmowi) zamieniane są one w energię i niezbędne związki, a w tym czasie wydobywane są zbędne produkty. ZUlai Ziyavdinovna Ibragimova, kierownik Katedry Dietetyki i Żywienia w X-Clinic Medycyny Adaptacyjnej.

Co to jest metabolizm

Metabolizm to metabolizm, pewna lista reakcji biochemicznych, które zachodzą w naszym organizmie i wspierają wszystkie jego procesy.

Metabolizm dzieli się zwykle na dwie części – katabolizm i anabolizm. W przebiegu katabolizmu z substancji złożonych powstają substancje prostsze, a anabolizm jest procesem odwrotnym, gdy z prostszych syntetyzuje się substancje bardziej złożone. Wszystkie narządy i układy działają na poziomie nanochemicznym. Metabolizm zależy od wieku, płci, poziomu hormonów, obecności lub braku chorób somatycznych. Ponadto metabolizm ma swoje własne cechy zależne od obecności lub braku mutacji genetycznych (polimorfizmów). Metabolizm można przyspieszyć lub spowolnić. Wszystko to regulowane jest stylem życia, dietą, stanem hormonalnym i innymi czynnikami. Z wiekiem metabolizm zwalnia. Jest to naturalne i jest z kolei elementem samozachowawczym dla organizmu.

READ
Sześć różnych rodzajów tkanki tłuszczowej i jak sobie z nią radzić

37e6447a215e976ec6952ad1f23962eb8b12adc6.jpg

Wszystko jest zrozumiałe: im szybszy metabolizm, tym szybciej organizm się starzeje i zużywa.

Czy można przyspieszyć metabolizm?

Problemy z glikacją (jest to reakcja chemiczna połączenia cukrów z białkami), osłabiona czynność tarczycy, hipogonadyzm (stan spowodowany niedostateczną funkcją gonad) mogą powodować spowolnienie metabolizmu. W takim przypadku możesz przyspieszyć metabolizm, korygując jego naruszenia w ciele. Na przykład w przypadku zaburzeń somatycznych metabolizm jest częściej korygowany poprzez stan hormonalny. Jeśli dana osoba jest zdrowa, ale ma zespół metaboliczny na tle nadmiaru kalorii, to na metabolizm wpływa prawidłowe odżywianie i ćwiczenia.

e109a7e28dec146a150100aba6d684c079682f6f.jpg

Przyspiesz metabolizm produktów białkowych, węglowodanów złożonych. Istnieją substancje pobudzające, takie jak kofeina, garbniki, które mogą sztucznie przyspieszać metabolizm. Ale to nie jest fizjologiczne i może prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji!

Jak sport, dieta i nawyki wpływają na metabolizm

Aby znormalizować metabolizm, ważne jest przestrzeganie pewnych zasad.

Uprawiaj sport

Aktywność fizyczna pozwala napinać mięśnie, poprawiać ich jakość i korzystnie wpływać na mitochondria, które odpowiadają za metabolizm (przypomnę, że mitochondria to „stacje energetyczne”, które znajdują się w komórkach większości żywych organizmów).

Jedz zbilansowaną dietę

Jedz dużą ilość warzyw w ciągu dnia, normę białka, grubego błonnika, owoców, zbóż (ale z umiarem).

Warto zwrócić uwagę na glony, które nasycają organizm jodem. Z jodu powstaje hormon tarczycy, który z kolei poprawia metabolizm.

Przestrzegaj dobowych rytmów snu

Jeśli nie odpoczywamy w nocy lub nie kładziemy się spać, zaburzając nasz rytm dobowy, wpływa to negatywnie na pracę mitochondriów. Nawiasem mówiąc, kilka lat temu duńscy i amerykańscy naukowcy udowodnili, że u osób, które nie śpią wystarczająco dużo, liczba kopii mitochondrialnego DNA w ich komórkach krwi jest znacznie zmniejszona.

Nie przeciążaj organizmu jedzeniem wieczorem

Ponownie wpływa to bezpośrednio na jakość snu. Brak snu, jak wiadomo, powoduje negatywne zmiany w ludzkim ciele na poziomie komórkowym.

Uważaj na dopalacze metaboliczne

Dodatki takie jak kawa, zielona herbata, cynamon, ocet, imbir przyspieszają metabolizm. Ale nie oczekuj zbyt wiele po ich użyciu. Większość tych produktów, przyspieszając metabolizm, usuwa płyny z organizmu lub stymuluje uwalnianie enzymów, poprawiając trawienie i apetyt. Dlatego nie mogę powiedzieć, że istnieją produkty zwiększające metabolizm i dające doskonałe efekty.

READ
10 skutecznych nawyków, które pozwolą Ci szybko pozbyć się zbędnych kilogramów

Wyeliminuj restrykcyjne diety

Niskokaloryczne diety długoterminowe są ogromnym stresem dla organizmu. Na początku taka dieta może powodować utratę wagi, ale potem wprowadzając organizm w stres, włącza system kompensacji stresu, czyli odkładania nadmiaru tłuszczu. Jeśli głodujesz po raz pierwszy i daje to namacalny rezultat, to następnym razem stracisz znacznie mniej, a po kolejnych 3-4 próbach całkowicie przestaniesz tracić na wadze. A kiedy zaczniesz jeść nie do końca, ale w średniej ilości, jeszcze bardziej przytyjesz. Dlatego ważne jest, aby wykluczyć rygorystyczne, sztywne diety i głód.

Pij wystarczającą ilość wody i bądź nawodniony

Dla naszego organizmu ważne jest, w jakim środowisku zachodzą reakcje biochemiczne: w płynnym, mobilnym, zdrowym środowisku, czy w żelowym, toksycznym środowisku, w którym wszystkie procesy ulegają spowolnieniu.

Nie zapomnij o fizjoterapii

Pragnę zauważyć, że oprócz aktywności fizycznej, prawidłowe odżywianie, zdrowy sen, fizjoterapia może przyspieszyć metabolizm. Masaże, zabiegi drenażu limfatycznego, kriosauny, sauny na podczerwień, okłady – wszystko to działa jak system detoksykacji i jest początkiem metabolizmu.

zapisz się do wiadomości

Zgodnie z ustawą federalną nr 152-FZ „O danych osobowych” z dnia 27.07.2006 lipca XNUMX r., przesyłając dowolny formularz na tej stronie, potwierdzasz swoje
zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: