13 kombinacji pokarmowych, które mogą przyspieszyć odchudzanie

Może mięśnie. Może to glikogen i woda, którą zawiera. Może obrzęk. Każdy, kto doświadczył zatrucia pokarmowego, wie, jak szybko schudnąć 3-5 kg. Ale waga wraca, gdy tylko osoba wraca do normalnego życia. Tak więc we wszystkich powyższych przypadkach mieści się to w kategorii „utrata nadwagi”. Ale kiedy ludzie myślą o utracie wagi, chcą pozbyć się tłuszczu.

Jeśli chodzi o sylwetkę, głównym celem jest utrata jak największej ilości tłuszczu i zachowanie jak największej ilości mięśni. Reszta balastu – woda, glikogen i pokarm w przewodzie pokarmowym – rzeczy przychodzą i odchodzą.

Tak więc pod koniec cyklu kobieta cierpi na obrzęk, dodając do 3 kilogramów. Ilość węglowodanów w pożywieniu zależy od ilości glikogenu i ilości zatrzymywanej przez niego wody.

Spadki wagi są szczególnie zauważalne, gdy osoba przechodzi z jedzenia bez węglowodanów na regularne. Lub odwrotnie – usuwa węglowodany i cieszy się dużą „linią pionu” przez pierwszy tydzień.

Skąd wiesz, czy tracisz mięśnie lub tłuszcz?

Skąd wiesz, czy tracisz mięśnie lub tłuszcz?

– Głód i pragnienie z reguły ludzie mylą z niewłaściwym schematem picia. Logika jest taka: chcę czegoś, ale nie wiem czego; Nie jestem przyzwyczajony do picia tylko wody, więc wykonam bardziej znajomą czynność jedzenia. Polecam moim klientom wypić szklankę wody 15-20 minut przed posiłkiem i szklankę wody 40 minut po posiłku.

Chcesz coś słodkiego? Jeść!

– Tutaj pytanie nie dotyczy nawet tego, co jesz (ciało zawsze będzie okresowo domagać się czegoś „dla duszy”), ale jak to jesz. Psychoterapeuta Gerard Apfeldorfer przez jakiś czas sugerował, aby jego pacjenci pozbyli się bolesnych zachcianek na słodycze, jedząc upragniony smakołyk w dużych ilościach przez kilka dni. Po prostu „jedz, aż nienawidzisz”.

Opowiedziałem ci o tej technice, abyś raz na zawsze zapamiętał, że nie możesz tego zrobić. Po pierwsze, jest okrutny. Po drugie, powrócisz do swojego ulubionego „pyszności” już za kilka miesięcy. Ciało nie potrzebuje wobec niego przemocy, ale uczucia. Chcesz ciasto? Następnie odetnij sobie mały kawałek i delektuj się nim, powąchaj go, spójrz na niego. Twoje oczy muszą pamiętać, że „zjadły” wymaganą ucztę i dopiero wtedy gestalt się zamknie.

Oczy nie tylko patrzą, ale także „jedzą”

– Już sam widok jedzenia wystarczy, aby uwolnić hormon insuliny i mieć apetyt. Jednocześnie apetyt wzrokowy może być znacznie silniejszy niż fizjologiczny. Aby “nakarmić” oczy – a trzeba to zrobić w pierwszej kolejności – nakryj stół, pięknie podawaj potrawy, postaraj się mieć jak najwięcej kwiatów na talerzu, nie rozpraszaj się telefonami lub ekranami telewizora. Jeśli nagle pojawi się głód wzrokowy, „skosztuj” pięknego zdjęcia, rozważ ciekawe zdjęcie itp.

Lekki głód po posiłku to norma

– Nie spiesz się z wpychaniem w siebie jak największej ilości jedzenia, aby poczuć „uspokajający” stan nadziewanego brzucha w pełni. Informacja o sytości dociera do organizmu dopiero 20 minut po jedzeniu. A jeśli tego nie wiesz, to za trzecią godzinę zjesz och, ile! Posiłek można rozciągnąć za pomocą długiego żucia, okresowego odkładania sztućców, rozmawiania przy stole itp.

READ
10 ćwiczeń, które spalają tłuszcz lepiej niż bieganie

Kiedy jem jestem głuchy i niemy

Przypomnij sobie o tym za każdym razem, gdy jesz. Należy pamiętać o tym, co zjadłeś! Staraj się jeść w spokojnym otoczeniu, czyli bez czynników drażniących, takich jak telewizja, głośna muzyka, Internet i książki. Jeśli jesz w firmie i chcesz opowiedzieć historię, połóż sztućce na stole i nie dotykaj ich, dopóki nie skończysz opowiadać.

Naucz się jeść więcej niż tylko węglowodany

– Zwłaszcza te proste. Nie mam wątpliwości, że talerz większości Białorusinów jest pełen węglowodanów. Ale fakt, że istnieje wystarczająca ilość białek i „właściwych” tłuszczów, jest bardzo dobry. Uczucie głodu godzinę lub dwie po jedzeniu oznacza, że ​​nadszedł czas, aby zastąpić posiłki bogate w węglowodany pokarmami o wysokiej zawartości błonnika i białka, które zapewnią uczucie sytości na dłużej. W przeciwnym razie węglowodany proste (czyli są najmniej sycące) zmuszą Cię do przejadania się.

Ucztuj na jakości, a nie ilości

– Użyj małych talerzy, pokrój jedzenie na małe kawałki, wypełnij menu różnymi smakami, aby nasycić się jakością, a nie ilością.

Odpocznij, odpocznij i znowu odpocznij!

Czy zauważyłeś, że za nieprzespaną noc zwykle płacisz z niekontrolowanym apetytem w ciągu dnia? Jest to naturalne dla organizmu, ponieważ uwalnianie hormonu stresu, kortyzolu, sygnalizowało mózgowi, że biedne ciało potrzebuje pocieszenia. Oczywiście jedzenie. Lepiej śpij trochę dłużej, we śnie na pewno nie będziesz mógł jeść.

Jeśli trzymasz się zbilansowanej diety, możesz nie tylko czuć się świetnie, ale także schudnąć! Ostatnie badania przeprowadzone przez naukowców wykazały, że niektóre pary zdrowej żywności mają zdolność zwiększania metabolizmu i stymulowania aktywnego spalania kalorii. Zrób krok w kierunku idealnej sylwetki już teraz! Dodaj zdrowe kombinacje żywności do swojego menu!

W ramach przygotowań do dyskusji na temat nowego jadłospisu i zgodności z żywnością omówimy ryzyko wystąpienia negatywnych skutków odchudzania dla organizmu i przewodu pokarmowego oraz sposoby zapobiegania powikłaniom. Przechodząc na nietypową dietę, a także z powodu gwałtownej utraty kilogramów, może dojść do przeciążenia układu pokarmowego. To właśnie z tego powodu wyjaśnia zły stan zdrowia podczas odchudzania – osłabienie, niestrawność, zaburzenia stolca, nudności, wysypki skórne.

Aby zmniejszyć obciążenie przewodu pokarmowego i zapewnić wydalanie własnych tłuszczów uwalnianych do krwi, toksycznych metabolitów i innych związków, które mogą zatruwać organizm podczas odchudzania, przydatny może być enterosorbent. Enterosorbenty to leki wiążące, zatrzymujące i usuwające „balast” z jelita, który może powodować zatrucie.

Enterosgel

Wybierając enterosorbent do detoksykacji organizmu, możesz zwrócić uwagę na rosyjski Enterosgel. Pierwszą charakterystyczną cechą Enterosgelu jest jego miękka hydrożelowa forma. Drugi – lek sprzedawany jest w tubach, całkowicie gotowy do użycia. Nie trzeba go wstępnie ugotować. Wygodnie jest zabrać go ze sobą do pracy i w podróż. Po trzecie, w składzie nie ma aromatów i barwników, co oznacza, że ​​nie ma dodatkowego obciążenia układu pokarmowego, nie ma alergii. Po czwarte, gąbka molekularna Enterosgel działa tylko w świetle przewodu pokarmowego, nie wnikając do krwi. Formuła hydrożelu zawiera wodę, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko zaparć, co jest ważne na każdej diecie. Dlatego sorbent jelitowy Enterosgel może zapobiegać powikłaniom ze strony przewodu pokarmowego podczas przechodzenia na nową dietę i podczas odchudzania.

READ
10 wspaniałych herbat, które przypominają trening na siłowni

Pierś z kurczaka + pieprz cayenne

Pierś z kurczaka jest zdrowym źródłem białka zwierzęcego. Według dietetyków jej umiarkowane spożycie zapewnia długotrwałe uczucie sytości i zapobiega przejadaniu się podczas kolejnych posiłków. Ale to nie wszystko! Badania wykazały, że jeśli użyjesz pieprzu cayenne podczas gotowania drobiu i grillujesz pierś, poczujesz się pełny nawet o 35%! To świetna wiadomość dla tych, którzy często muszą znosić nagłe napady głodu.

Chcesz schudnąć, ale nic nie działa? Urozmaic swoją dietę zdrowymi przyprawami! Według naukowców najlepszymi opcjami odchudzania są czarny pieprz, imbir, cynamon, pieprz cayenne i nasiona gorczycy. Świadczą o tym wyniki badań opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition и Czasopismo Gastroenterologii i Hepatologii.

Płatki owsiane + jagody

Płatki owsiane + jagody

Pożywne śniadanie – płatki owsiane i jagody według kanadyjskich naukowców to najłatwiejszy sposób na odchudzanie. A wszystko dlatego, że produkty te zawierają nierozpuszczalny błonnik pokarmowy (błonnik), który pomaga kontrolować głód. Ponadto jagody zawierają polifenole – silne przeciwutleniacze. Wspomagają organizm w walce z wolnymi rodnikami, zmniejszając tym samym ryzyko chorób i przedłużając młodość. W przeciwieństwie do witamin polifenole są bardziej odporne na ciepło, więc odrobina gotowania nie „zepsuje” potrawy.

Kefir + cynamon

Produkty mleczne są nie tylko bogate w wapń i potas, ale także zawierają niewielką ilość witaminy C, co czyni je niezwykle przydatnymi w utrzymaniu prawidłowej wagi. Jeśli uzupełnisz napój cynamonem, zdaniem naukowców, może to zapobiec gromadzeniu się nadmiaru tłuszczu z brzucha. Tak niesamowite wyniki wykazały eksperymenty przeprowadzone na zwierzętach.

Naukowcy twierdzą, że cynamon zawiera dodatkowo przeciwutleniacze, które promują zdrowie i zwiększają wrażliwość na insulinę. Zdrowy duet będzie świetną opcją na przekąskę na popołudniową przekąskę lub lunch.

Awokado + szpinak

Awokado + szpinak

Niech awokado będzie rzadkim gościem na naszym stole, ale nawet jego rzadkie użycie przyniesie korzyść organizmowi. Ten produkt jest bogaty w tłuszcze jednonienasycone, które pomagają ograniczać apetyt. Jeśli zjesz go w towarzystwie zielonych warzyw liściastych, dostaniesz obfite, zdrowe i niskokaloryczne śniadanie. Być może jest to najsmaczniejszy i najbezpieczniejszy sposób na zmniejszenie wagi!

Badania pokazują, że kobiety, które lubią pokarmy bogate w wodę, takie jak zielone warzywa liściaste, mają niższy wskaźnik masy ciała i węższą talię. Jeśli chcesz budować – oprzyj się na zieleni!

Herbata biała + cytryna

Biała herbata nie jest tak popularna w Rosji jak czarna czy zielona. Tymczasem ten przyjemny napój o oryginalnym smaku może pomóc Ci schudnąć. Wyniki badania opublikowanego w amerykańskim czasopiśmie „Odżywianie i metabolizm” pokazują, że biała herbata ma zdolność do stymulowania lipolizy (rozkładu tłuszczów) i blokowania adipogenezy (powstawania komórek tłuszczowych). Inne badania wykazały, że w połączeniu z cytryną, magazynem witaminy C, może zwiększyć spalanie tłuszczu nawet o 25%.

Ziemniak + pieprz czarny

Ziemniak + pieprz czarny

Ziemniaki są niesłusznie oskarżane o promowanie przybierania na wadze. W rzeczywistości jest to produkt, który pomoże Ci schudnąć. Daje długotrwałe uczucie sytości i zapobiega nagłym wybuchom głodu. Kluczem jest to, jak to przygotowujesz i z czym je jesz. Australijscy naukowcy doszli do wniosku, że to warzywo korzeniowe ma więcej błonnika niż brązowy ryż i płatki owsiane. Dodatkowo posiada wysoką zawartość potasu.

READ
13 punktów nacisku, które przyspieszają metabolizm i pomagają szybciej schudnąć

Czarny pieprz to dobry dodatek do ziemniaków. Zawiera substancję piperynową, która ma zdolność redukcji tkanki tłuszczowej. Pieczone ziemniaki w piekarniku z czarnym pieprzem, a talia Ci podziękuje!

Ryba + czosnek

Owoce morza to ważny element zdrowej diety. Ryba zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, substancje zmniejszające stany zapalne w organizmie. Ponadto ryby są również bogate w proteiny, które są ważne dla budowy mięśni. Ale im więcej masy mięśniowej w ciele, tym więcej tłuszczu jest spalane! Jeśli dodasz do ryby czosnek, otrzymasz nie tylko apetycznie pikantne danie, ale także potężną broń przeciwko tłuszczowi.

W wydaniu amerykańskim „Badania i praktyka żywieniowa” opublikował wyniki ciekawego eksperymentu. Kobiety, które przyjmowały ekstrakt z czosnku w dawce 12 mg dziennie przez 80 tygodni, wykazały świetne wyniki w utracie wagi i znacznie zmniejszyły BMI (wskaźnik masy ciała).

Pistacje + migdały

Pistacje + migdały

Pokarmy tłuste mogą pomóc w uzyskaniu płaskiego brzucha i sześciopakowego brzucha. Na przykład pistacje i migdały. Szczególnie ważne jest wprowadzenie ich do diety, jeśli znajdują się w niej produkty bogate w skrobię. W takim przypadku orzechy mogą przyspieszyć tempo utraty wagi. Badania opublikowane w Journal of International Society of Sports Nutrition, wykazali również, że aminokwas L-arginina, który znajduje się w migdałach, sprzyja aktywnemu spalaniu tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Jest to więc świetna przekąska przed treningiem!

Woda + cytrusy

Czysta woda z lodem i plasterkami owoców cytrusowych – pomarańczy, cytryny i grejpfruta – często wymieniana jest w dietach odchudzających. To świetna alternatywa dla słodkich napojów gazowanych i soków, a nawet zwykłej wody, jeśli Ci nie smakuje. Owoce cytrusowe zawierają przeciwutleniacz D-limonen, który działa stymulująco na enzymy wątrobowe, pomagając organizmowi w rozkładzie i eliminacji toksyn. Ta sama substancja zapobiega gromadzeniu się tłuszczu. Jeśli nie ma przeciwwskazań zdrowotnych, nie odmawiaj sobie stosowania pysznych koktajli!

Ogórek + ocet jabłkowy

Na pierwszy rzut oka ten dziwny duet bez problemu zmieści się w sałatkach ze świeżymi warzywami. Ogórki składają się w około 95% z wody. Ze względu na niską kaloryczność – tylko 45 kcal na 100 gramów produktu, są przydatne przy odchudzaniu. Ogórki dobrze gaszą pragnienie i głód. A jeśli połączysz je z octem jabłkowym, utrata wagi będzie szybsza.

Japońscy naukowcy zainicjowali eksperyment. 175 mężczyzn i kobiet z nadwagą poproszono o wypicie 16-1 łyżek octu jabłkowego dziennie przez 2 tygodni. W rezultacie uczestnicy badania znacznie zmniejszyli swój wskaźnik masy ciała, procent trzewnej tkanki tłuszczowej i obwód talii w porównaniu z tymi, którzy nie włączyli octu do menu.

Tuńczyk + imbir

Tuńczyk + imbir

Jeśli sushi jest przygotowane prawidłowo i nie jest uzupełnione tłustymi, wysokokalorycznymi sosami, jest to świetne znalezisko dla tych, którzy chcą schudnąć. Szczególnie przydatny przy odchudzaniu jest produkt, którego nadzienie składa się z tuńczyka i imbiru.

Tuńczyk zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, które wzmacniają układ odpornościowy i pomagają organizmowi zwalczać stres poprzez obniżenie poziomu kortyzolu. Dodatkowo tuńczyk i imbir mają zdolność zwiększania tempa przemiany materii, dlatego ten dietetyczny duet zdecydowanie powinien znaleźć się w jadłospisie odchudzającym.

READ
10 złych nawyków, które sprawiają, że przybierasz na wadze! Nie rób tego w ten sposób!

Zielona herbata + mięta

Nie tylko biała herbata jest przydatna w odchudzaniu, ale także zielona herbata! Naukowcy poprosili grupę kontrolną o wypicie 4-5 filiżanek zielonej herbaty dziennie i wykonanie jednego 25-minutowego treningu. Przez 12 tygodni uczestnicy eksperymentu schudli średnio o 2 kilogramy więcej niż ci, którzy po prostu trenowali i nie pili herbaty! Naukowcy przypisali wyniki zawartości katechin, antyoksydantów, które stymulują uwalnianie tłuszczu z komórek i promują ich przemianę w energię. A jeśli do herbaty dodasz miętę, jej orzeźwiający aromat dodatkowo hamuje apetyt, co czasem się przydaje.

Według zagranicznych badań, odchudzający się, który wdychał aromat mięty co 2 godziny, tracił średnio 5 kg miesięcznie.

Aby schudnąć, konieczny jest jeden bezwzględny warunek: zawartość kalorii w diecie musi być poniżej dziennego zapotrzebowania na kalorie. Nie ma znaczenia, jaką żywność spożywasz, pod warunkiem, że ich całkowita zawartość kalorii jest poniżej dziennego zapotrzebowania. Wybory żywieniowe wpływają na to, jak bardzo jesteś głodny, w tym sensie, że niektóre pokarmy są bardziej sycące i sprawiają, że czujesz się syty dłużej, podczas gdy inne sprawiają, że szybko czujesz głód. Te ostatnie to węglowodany proste.

Przyczyniają się do tego, że we krwi poziom glukozy początkowo gwałtownie wzrasta, a następnie szybko spada, powodując uczucie głodu. W przeciwieństwie do prostych węglowodanów, pokarmy tłuste i białkowe przyczyniają się do dłuższego odczuwania sytości. To jest powód, dla którego diety niskotłuszczowe przyczyniają się do głodu i przejadania się kalorii. Pokarmy bogate w błonnik przyczyniają się do lepszego uczucia sytości.

Wegetarianizm przyczynia się do utraty wagi, ponieważ osoba spożywa dużo błonnika. Nie polecam, aby każdy został wegetarianinem. Najbardziej optymalny jest semiwegetarianizm. Technika ta opiera się na diecie cyklicznej, w której dni wegetariańskie przeplatają się z dniami regularnego jedzenia, bez żadnych ograniczeń. Możesz spróbować dzisiaj i spróbować przeżyć jeden dzień bez mięsa. Następnie uwzględnij jeden lub dwa wegetariańskie dni w tygodniu.

Aby zrzucić zbędne kilogramy, należy przede wszystkim wyeliminować przyczynę ich powstania. Medycyna Wschodu twierdzi, że taką przyczyną jest powolne trawienie. Czynnikami sprzyjającymi są zewnętrzne zimno i brak aktywności fizycznej. W centralnej Rosji, gdzie zima trwa prawie pół roku, czynnik zimna odgrywa dużą rolę. Jednak głównym czynnikiem jest metabolizm.

Szybkość trawienia determinuje nie tylko fizyczne parametry organizmu, ale także charakter człowieka. Najbardziej podatne na nadwagę są osoby o powolnym metabolizmie. Są to ludzie typu konstytucyjnego Slime. Są skłonni do przejadania się, ciężko pracujący, dobroduszni, leniwi i konserwatywni.

W czystej postaci konstytucjonalny typ śluzu jest rzadki. O wiele bardziej powszechny jest mieszany typ śluzu i wiatru. W tym przypadku nierównowaga psycho-emocjonalna, wrażliwość, nerwowość zwiększają nadwagę.

Osoby o średnim tempie przemiany materii (typ żółciowy) oraz o przyspieszonym metabolizmie (typ wiatru) nie mają nadwagi. Jeśli chodzi o ludzi typu Śluz-Wiatr (a jest to do 80% całkowitej populacji Pasa Centralnego i północno-zachodniej Rosji), to dla nich istnieje tylko jedna główna recepta na odchudzanie. Niezbędne jest przyspieszenie trawienia i metabolizmu.

READ
5 rodzajów otłuszczenia i sprawdzone sposoby na ich pokonanie

Aby to zrobić, jedzenie musi się rozgrzewać. Nie ma większego znaczenia, czy jest to żywność niskokaloryczna, czy wysokokaloryczna. Z punktu widzenia medycyny orientalnej ilość kalorii jest praktycznie nieistotna. Coś innego jest ważne. Gdzie te kalorie trafią – na tworzenie tkanki tłuszczowej czy na aktywność fizyczną i psychiczną, przeżycia emocjonalne, miłość, wyobraźnię, kreatywność.

Wszystkie produkty dzielą się na rozgrzewające i chłodzące. Nawet najbardziej niskokaloryczne, ale chłodzące pokarmy nie pomogą Ci schudnąć. Zamiast tego stworzą problemy, takie jak bezsenność, wahania nastroju, płaczliwość, depresja, chaotyczne myślenie, lęki, drażliwość i nietolerancja. Z drugiej strony podgrzewanie potraw, niezależnie od ich kaloryczności, nie doda dodatkowej wagi. Cała ich energia zostanie wydana na użyteczne działania.

Pokarmy rozgrzewające to przede wszystkim przyprawy. Dodanie kolendry, ostrej papryki, cynamonu, gałki muszkatołowej, kardamonu zamieni zwykłe jedzenie w dietę odchudzającą. Ale pod jednym warunkiem! Nie powinno to być jedzenie chłodzące. Dlatego wieprzowinę należy zastąpić wołowiną, chudą jagnięciną, rybą lub drobiem (chudy kurczak, kaczka, indyk). Warzywa to pokarmy chłodzące, z wyjątkiem cebuli, czosnku, marchwi i bakłażana. W swojej surowej postaci chłodzą organizm, więc dieta oparta na nich doprowadzi do załamania się układu nerwowego. Brak kalorii nie objawi się utratą wagi, ale sennością, osłabieniem, utratą sił, apatią i niemożnością koncentracji. Ten stan nazywa się astenia i nie ma nic wspólnego z odpowiednią dietą odchudzającą.

Wraz z przyprawami bardzo przydatny jest imbir. To jeden z najlepszych produktów odchudzających. Zaleca się łączyć go z cytryną i miodem. Cytryna wysusza śluz i ogólnie pomaga w utracie wagi. Ale jego działanie chłodzące negatywnie wpływa na układ nerwowy. Imbir pomaga zrekompensować. Zastąpienie cukru miodem to kolejny przepis na odchudzanie. Oleje roślinne (z wyjątkiem sezamu) są chłodzone, podobnie jak masło. Dlatego musisz smażyć w ghee i ubierać sałatki z lnianki lub oleju sezamowego.

Bardzo dobrym produktem rozgrzewającym na odchudzanie jest koperek. Może być stosowany w postaci zieleniny (dodanie do potrawy na minutę przed zakończeniem obróbki cieplnej) lub w postaci nasion. Odwar z nasion kopru zwiększa efektywność kondycji nawet dwukrotnie. Oznacza to, że przy tym samym zestawie ćwiczeń stracisz dwa razy więcej wagi. Przydatne są również rzodkiewki i rzepa.

Innym przydatnym rozgrzewającym pokarmem jest czosnek, który również pomaga schudnąć. Kompilując dietę na odchudzanie, używaj tabel żywności o właściwościach rozgrzewających i chłodzących. Musisz wybrać ciepłe. Przestrzegaj też kilku zasad. Podczas posiłków nie należy pić dużej ilości płynów (więcej niż 2 objętości pokarmu). Nie pij schłodzonych napojów ani zimnej wody z jedzeniem. Podziel posiłki na 5 posiłków dziennie. Na każdy posiłek nie bierz więcej jedzenia, niż zmieści się w garści. Rano na pusty żołądek warto wypić szklankę gorącej wody (można do niej dodać soli na czubku noża). Unikaj jedzenia z lodówki lub innego schłodzonego jedzenia, nie jedz na zimno.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Trendy w modzie
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: