10 codziennych nawyków, które są niebezpieczne dla zdrowia człowieka

Iść na siłownię? Sprawdź znak! Staraj się jeść zdrową żywność? Dwa kleszcze! Teraz bardziej niż kiedykolwiek martwimy się tym, co wkładamy w nasze żołądki i gonimy za zdrowym stylem życia. Zaskoczy Cię jednak to, że zwykłe czynności, które wykonujemy na co dzień, faktycznie nam szkodzą. Założę się, że masz te 10 nawyków, które również uniemożliwiają Ci prowadzenie zdrowego stylu życia!

1. Zabierasz kawę „ze sobą” w plastikowych kubkach

Teraz tak łatwo jest pić wysokiej jakości kawę każdego ranka, nawet bez ekspresu do kawy w domu. Wystarczy w drodze do pracy udać się do najbliższej kawiarni i zamówić kawę „na wynos”, którą przelewa się do wygodnych plastikowych kubków.

Jednak stawiając wygodę na pierwszym miejscu, nie myślimy o tym, że plastik poliwęglanowy zawiera toksyczną substancję chemiczną o nazwie bisfenol A. Wpływa on na wzrost i naprawę komórek ciała, poziom energii i funkcje rozrodcze. Poziom chemikaliów w plastiku zależy od temperatury: im gorętszy napój, tym bardziej szkodliwa substancja będzie w twoim ciele. Aby tego uniknąć, pij ciepłe napoje ze szklanych, porcelanowych lub glinianych kubków. Jeśli lubisz pić kawę w biegu, zastąp plastikowe kubki kubkami ze stali nierdzewnej. Możesz nawet kupić termostat.

2. Uwielbiasz nosić obcisłe dżinsy.

Bez słów, kobieca postać wygląda bardzo uwodzicielsko w obcisłych dżinsach. Ale czy warto uszkadzać nogi dla pożądliwych spojrzeń nieznajomych? W końcu obcisłe spodnie uszkadzają zakończenia nerwowe w nogach.

Jeden z prawdziwych przypadków został opisany w czasopiśmie „Journal of Neurology”: dziewczyna doznała uszkodzenia nerwów, gdy pomogła przyjacielowi się poruszać, nosząc wcześniej obcisłe dżinsy. Faktem jest, że wcześniej w ciągu dnia robiła również przysiady, w wyniku czego powstał nacisk w okolicy pod kolanem, gdzie jest wiele nerwów, i z tego powodu kończyny dolne zdrętwiały: miała spędzić kilka dni w szpitalu.

Oczywiście jest to ekstremalny przypadek, który był spowodowany różnymi czynnikami, ale jednak może odłożysz obcisłe jeansy przynajmniej na te dni, kiedy będziesz musiał dużo siedzieć lub robić przysiady.

3. Często nosisz krawat

Oczywiście krawat czyni mężczyznę. Ale ten elegancki dodatek może być dla Ciebie niebezpieczny.

READ
15 sztuczek, które ułatwią latanie

Badanie przeprowadzone w USA pokazuje, że zbyt ciasne zawiązanie krawata zwiększa ryzyko ślepoty. Ustaliliśmy to w następujący sposób: grupa mężczyzn zmierzyła ciśnienie płynu w gałce ocznej przed i po zawiązaniu krawatów. Ciśnienie bardzo wzrosło. A jeśli ten stan utrzymuje się przez długi czas, może doprowadzić do jaskry – najczęstszej przyczyny trwałej ślepoty na świecie.

Wystarczający powód, by poluzować krawat podczas długiego dnia w biurze, prawda?

4. Prowadzisz siedzący tryb życia

Okazuje się, że siedzący tryb życia jest bardziej szkodliwy niż palenie, zabija więcej ludzi niż HIV i jest bardziej ryzykowny niż skoki spadochronowe.

Według badań opublikowanych w American Journal of Epidemiology ludzie, którzy siedzą dłużej niż 6 godzin dziennie, umierają wcześniej niż ich rówieśnicy, którzy siedzą tylko 3 godziny dziennie lub mniej.

Jak uniknąć przygnębiającej perspektywy, zwłaszcza jeśli pracujesz w biurze? Wstań i spaceruj przynajmniej co godzinę. Korzystaj ze schodów zamiast korzystać z windy. Podczas rozmów telefonicznych podejdź do ekspresu do kawy lub drukarki. Lub spróbuj poświęcić kilka minut podczas przerwy na lunch, aby trochę poćwiczyć.

5. Uważasz, że zjedzenie sałatki na lunch to zdrowa alternatywa dla hamburgera lub shawarmy

Okazuje się, że wszystko jest dokładnie na odwrót: w niektórych przypadkach sałatka może być nawet grubsza niż burger! Mowa o sałatkach z ziemniakami, majonezem i marynowanymi warzywami. Jeśli więc staniesz przed wyborem: kupić burgera z kurczakiem lub zjeść oliviera, śmiało wybierz pierwszą opcję, nie będzie ona dla Ciebie tak szkodliwa jak druga.

6. Często wolisz jeść lunch podczas pracy.

Nie zapomnij podzielić się z tysiącami bakterii żyjących na Twoim stole. Naukowcy zbadali komputery stacjonarne i znaleźli 21 25 drobnoustrojów na każdym centymetrze kwadratowym stołu i 49 XNUMX w telefonie. Dla porównania, na desce klozetowej znajduje się tylko XNUMX drobnoustrojów na centymetr kwadratowy.

Być może następnym razem będziesz wolał czystsze miejsce do jedzenia: kuchnię lub bufet. Jeśli nadal nie możesz uniknąć jedzenia przy biurku, przed rozpoczęciem dobrze wytrzyj powierzchnię. A jeśli to możliwe, to na ogół idź na obiad do domu lub na lunch biznesowy do kawiarni: w ten sposób upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu!

READ
Jakie kobiety przyciągają mężczyzn

7. Zastępujesz cukier sztucznymi słodzikami.

Myślisz, że Diet Coke i niskokaloryczny słodzik pomogą Ci schudnąć? Nie ważne jak. Okazuje się, że osoby spożywające jeden lub więcej sztucznie słodzonych napojów dziennie częściej przybierają na wadze, cierpią na otyłość, cukrzycę i choroby serca.

Chociaż ten obszar wymaga dalszych badań, lepiej być bezpiecznym niż żałować: wyeliminuj sztuczne słodziki i wybierz owoce, które zaspokoją Twój słodki ząb w znacznie zdrowszy sposób.

8. Powstrzymujesz kichnięcie z grzeczności.

To zdarza się każdemu z nas. Ale ta historia najprawdopodobniej sprawi, że zrezygnujesz z tego nawyku.

34-letni mężczyzna był hospitalizowany przez tydzień po zatkaniu ust i nosa w celu powstrzymania kichnięcia, co spowodowało dziurę w gardle. Lekarze twierdzą, że z pewnością nie jest to powszechne, ale powstrzymywanie kichania nie jest dobrym pomysłem, ponieważ może prowadzić do wielu poważnych schorzeń, w tym pęcherzyków powietrza w klatce piersiowej, oczach i mózgu, perforacji bębenków usznych i problemów ze zdrowiem psychicznym słuch, skrzepy krwi i połamane żebra.

Więc kichnij na zdrowie, pamiętaj tylko o zakryciu nosa chusteczką lub przynajmniej rękawem lub łokciem. Nie zakrywaj nosa ręką, kiedy kichasz, ponieważ możesz roznosić zarazki dotykając przedmiotów.

9. Śpisz w staniku

Myślisz, że spanie w staniku nie sprawi, że Twoje piersi będą obwisać?W rzeczywistości grawitacja wykonała już dla Ciebie całą pracę. Kiedy kobieta się kładzie, jej piersi naturalnie dociskają się do jej klatki piersiowej bez pomocy stanika.

Co więcej, noszenie biustonosza w nocy może być szkodliwe dla zdrowia: utrudnia krążenie i przepływ limfy, aw najgorszym przypadku może prowadzić do przewlekłego stanu zapalnego. Ponadto zaburza zdrowy sen, gdyż obniża poziom melatoniny na skutek zwiększonego nacisku na skórę.

Tak więc, panie, nie krępuj się rzucać biustonoszy i odpoczywaj spokojnie!

10. Wolisz spędzać czas w domu.

Zmniejszone libido? Wynika to z niedoboru witaminy D, czyli światła słonecznego. U kobiet obniżony poziom tej witaminy prowadzi do spadku estrogenu, a u mężczyzn testosteronu i odpowiednio zmniejsza się apetyt seksualny. Im więcej czasu spędzamy w pomieszczeniach, tym mniej światła słonecznego i przydatnych witamin otrzymujemy.

Więc śmiało – na spacer. Tylko nie zapomnij nałożyć kremu przeciwsłonecznego!

READ
Gdzie znaleźć miłość według znaku zodiaku

Ten artykuł został stworzony przez Onedio. Od strony redakcyjnej nie zaszły żadne zmiany. Możesz również tworzyć własne artykuły na naszej stronie internetowej.

Układ odpornościowy jest mechanizmem obronnym całego organizmu. Od jego pracy w dużej mierze zależy zdrowie człowieka, liczba zachorowań na przeziębienia i choroby wirusowe w ciągu roku, długość okresu rekonwalescencji, gojenie się ran itp. Za stan aktywności fizycznej i skłonność do alergii odpowiada układ odpornościowy. Właściwe odżywianie i regularne ćwiczenia są świetne dla wzmocnienia układu odpornościowego. Istnieje jednak kilka przyczyn, które bezpośrednio wpływają na jego stan. Wymieńmy codzienne nawyki, przez które układ odpornościowy może się osłabić.

Nawyk pracy w nocy

Nawyk pracy w nocy

Praca w nocy, czytanie czy oglądanie telewizji stopniowo osłabia układ odpornościowy. Takie złe nawyki obniżają poziom przeciwciał, które zwalczają szkodliwe bakterie, które dostają się do organizmu ze środowiska. Ale podczas snu układ odpornościowy wytwarza różne rodzaje cytokin, które wzmacniają obronę organizmu przed infekcjami. W toku badań stwierdzono, że spośród 11 par bliźniąt jednojajowych o różnym rytmie snu spadek odporności obserwuje się właśnie u brata lub siostry, u których czas snu jest krótszy.

Zaniedbanie higieny osobistej

Zła higiena zwiększa ryzyko dostania się do organizmu szkodliwych drobnoustrojów, co z kolei czyni osobę bardziej podatną na choroby. Proste nawyki higieny osobistej — mycie zębów dwa razy dziennie, mycie rąk przed posiłkami i po skorzystaniu z toalety, pielęgnacja paznokci, codzienny prysznic i przygotowywanie posiłków w czystym środowisku — pomagają utrzymać silny układ odpornościowy. Nie zaleca się noszenia rzeczy innych osób, aby zapobiec przedostawaniu się wirusów i drobnoustrojów do organizmu.

Korzystanie z obiektów użyteczności publicznej

Niektóre z najbrudniejszych przedmiotów publicznych to menu restauracji, solniczki lub pieprzniczki, klamki do drzwi toalety, dozowniki mydła, wózki spożywcze, zawory do beczek toaletowych. Aby zmniejszyć ryzyko zarażenia się przeziębieniem, grypą i innymi chorobami, zaleca się unikanie dotykania tych przedmiotów, gdy tylko jest to możliwe. Ale zrobienie tego oczywiście nie jest łatwe. Najlepszą opcją jest noszenie ze sobą wilgotnych chusteczek antybakteryjnych lub żelu. Po wyjściu z publicznych toalet koniecznie umyj lub zdezynfekuj ręce.

READ
7 magicznych fraz, które mogą kontrolować człowieka

Obfitość słodyczy w diecie

Cukier zmniejsza zdolność białych krwinek do niszczenia zarazków. Ponadto zapobiega przedostawaniu się witaminy C do białych krwinek, co może również stopniowo osłabiać układ odpornościowy. Co zaskakujące, cukier zaczyna mieć niszczący wpływ na układ odpornościowy już 30 minut po dostaniu się do organizmu, proces ten może trwać godzinami. Zamiast słodyczy lepiej dodawać do codziennych posiłków owoce i suszone owoce: pomarańcze, jabłka, mango, kiwi, arbuzy, truskawki, suszone morele, rodzynki itp.

Niewystarczający pobór wody

Picie wystarczającej ilości wody jest niezbędne dla silnego układu odpornościowego. Ponieważ ludzkie ciało jest w większości płynne, należy pamiętać, aby go nim karmić. Ponadto dobrze poprawia odporność.

Przeciętnie zdrowy człowiek powinien wypijać 8-10 szklanek czystej wody dziennie, ale każdy może mieć swoją indywidualną normę. Warto również wziąć pod uwagę warunki klimatyczne oraz intensywność aktywności fizycznej, aby prawidłowo określić potrzebną organizmowi ilość płynów.

Częste picie

Jeśli każdego dnia po pracy odpoczywasz przy pomocy napojów alkoholowych lub często ich używasz, układ odpornościowy może bardzo szybko ucierpieć. Alkohol osłabia, a czasem nawet zabija komórki przeciwciał, które są potrzebne do eliminacji komórek wirusowych. Nadużywanie alkoholu hamuje produkcję białych i czerwonych krwinek oraz opóźnia przyjmowanie składników odżywczych w organizmie. A to bezpośredni sposób na ograniczenie funkcjonowania układu odpornościowego. Dlatego nie powinieneś zbyt często pić alkoholu i ściśle monitorować ilość wypijanego alkoholu.

Bierne palenie

Wdychanie dymu tytoniowego niszczy komórki odpornościowe, prowadząc do obniżenia odporności. Wykazano, że bierne palenie czyni osobę bardziej podatną na infekcje dróg oddechowych, astmę, alergie, a nawet raka płuc. W miarę możliwości należy unikać dymu tytoniowego. Nie zaleca się przebywania w towarzystwie osób palących. Warto też powstrzymać się od miejsc publicznych – kawiarni, restauracji, pokoi hotelowych, w których dozwolone jest palenie. Konieczne jest, jeśli to możliwe, wspieranie chęci palących przyjaciół, krewnych i współpracowników do porzucenia złego nawyku.

Złe jedzenie na odporność

Złe jedzenie na odporność

Fast food jest smaczny i łatwo dostępny. Ale takie diety są bogate w tłuszcze nasycone, które łatwo atakują zdrowe komórki i uszkadzają układ odpornościowy, jeszcze zanim organizm zacznie przybierać na wadze. A kiedy dana osoba rozwija się otyłość, sprowokowana niezdrowym jedzeniem, białe krwinki zaczynają się jeszcze gorzej namnażać i wytwarzać przeciwciała. W efekcie dochodzi do zwiększonej podatności na infekcje, choroby alergiczne, autoimmunologiczne, a nawet onkologiczne.

READ
10 trafnych decyzji dla kobiety po 35 roku życia z własnego doświadczenia

Miłość do kofeiny

Wiele osób na całym świecie podziela miłość do kawy i produktów zawierających kofeinę. Duża ilość kofeiny aktywuje układ nerwowy, co prowadzi do częstego stresu. A wraz z nim uwalniany jest kortyzol, który osłabia układ odpornościowy, zwiększając podatność na choroby immunologiczne. Ponadto zaczynają się problemy z sercem, poziomem cukru we krwi i wysokim poziomem cholesterolu.

Ignorowanie ochrony przeciwsłonecznej

Zbyt dużo światła ultrafioletowego prowadzi do zmian immunologicznych w organizmie. Jego agresywne działanie może uszkodzić lub zniszczyć niektóre komórki skóry, które są pierwszą linią obrony przed infekcjami i toksynami chemicznymi. Dlatego w słoneczne dni warto stosować krem ​​z filtrem co najmniej SPF15.

Oto kilka innych czynników, które mogą zaszkodzić układowi odpornościowemu:

  • Pesymizm i/lub chroniczny stres;
  • Nagłe wahania nastroju;
  • niska aktywność fizyczna;
  • antybiotyki;
  • Zamieszkanie na niesprzyjającym ekologicznie terenie;
  • Przebywanie w miejscach, w których dochodzi do interakcji z drobnoustrojami, których nie ma w środowisku domowym.

Czytaj

Wzmacnianie odporności: metody, które działają

Dlaczego nie da się wzmocnić układu odpornościowego i jakie metody są naprawdę dobre dla zdrowia układu odpornościowego?

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: